FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PROSVJETNO VIJEĆE O VJERONAUKU U ŠKOLI

ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Nikakvi obrazovni sadržaji ne mogu nadomjestiti ulogu konfesionalnog vjeronauka u školi, jer jedino on može unijeti razinu teološke i znanstveno-transcendentalne dimenzije u školski predmet, istaknuto je na današnjoj sjednici Prosvjetnog vijeća Ministarstva prosvjete i športa.
ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Nikakvi obrazovni sadržaji ne mogu nadomjestiti ulogu konfesionalnog vjeronauka u školi, jer jedino on može unijeti razinu teološke i znanstveno-transcendentalne dimenzije u školski predmet, istaknuto je na današnjoj sjednici Prosvjetnog vijeća Ministarstva prosvjete i športa.#L# Na sjednici se raspravljalo i o prijedlozima Povjerenstava o upravljanju i rukovođenju u školstvu te o vrednovanju rada, uspjeha i kvalitete sustava odgoja i obrazovanja. Pitanje vjeronauka u školama osjetljivo je jer smo još uvijek zatvoreni jedni za druge, a demokracija se shvaća kao pravo jačega, rekla je voditeljica Povjerenstva za školski vjeronauk Nevenka Lončarić Jelačić, prenoseći izvješće o primjedbama na tekst Osnova za ustroj školstva Vijeća o školskom vjeronauku. Prema tom izvješću, niti jedna vjerska zajednica osim Evanđeoske crkve u Hrvatskoj ne podupire projekt religijske kulture, kako je to predloženo u Osnovama. Povjerenstvo smatra da bi se u Osnovama trebao jasno istaknuti doprinos kršćanske baštine hrvatskoj kulturi i da je neprihvatljiv prijedlog o neocjenjivanju predmeta odgojne usmjerenosti. Ono predlaže izradu okvirnog kurikuluma koji bi omogućio da školski vjeronauk ostvaruje svoju odgojno-obrazovnu svrhu. Govoreći o upravljanju u školstvu, voditelj Povjerenstva o tom pitanju Stjepan Staničić istaknuo je da bi se usporedo s decentralizacijom trebalo uvesti stručno tijelo na državnoj razini za vrednovanje procesa i rezultata obrazovnih ustanova, osnažiti ulogu roditelja i Zavoda za javno školstvo te više potaknuti ekipiranje i rad stručnih službi u školama. Staničićevo Povjerenstvo drži da bi trebalo provesti dodatne kriterije prilikom imenovanja ravnatelja, u dodiplomski studij prosvjetnih radnika uvesti elementarna znanja iz školskog menadžmenta, osnovati stručna tijela za provjeru kandidata za ravnatelje, a rad ravnatelja provjeravati jednom godišnje. Povjerenstvo koje se bavilo vrednovanjem u školama zalaže se da se učenici vrednuju u odnosu na samoga sebe, čime bi se prešlo s ocjenjivanja imaginarnog na stvarnog učenika. Voditeljica tog povjerenstva Anđelka Peko rekla je da se tek nakon temeljitog rada s nastavnicima, može ostvariti individualan pristup učeniku. Peko je istaknula da bi u tekstu Osnova o vrednovanju trebala biti više prisutnija znanstvena utemeljenost predviđenih promjena. Prosvjetno vijeće prihvatilo je i izvješće o znanstvenom skupu, 25. školi pedagoga, pod nazivom "Promjene u hrvatskom školstvu", koji se održao u Trogiru krajem ožujka. (Hina) ag az

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙