ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Nikakvi obrazovni sadržaji ne mogu nadomjestiti ulogu konfesionalnog vjeronauka u školi, jer jedino on može unijeti razinu teološke i znanstveno-transcendentalne dimenzije u školski predmet, istaknuto je
na današnjoj sjednici Prosvjetnog vijeća Ministarstva prosvjete i športa.
ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Nikakvi obrazovni sadržaji ne mogu
nadomjestiti ulogu konfesionalnog vjeronauka u školi, jer jedino
on može unijeti razinu teološke i znanstveno-transcendentalne
dimenzije u školski predmet, istaknuto je na današnjoj sjednici
Prosvjetnog vijeća Ministarstva prosvjete i športa.#L#
Na sjednici se raspravljalo i o prijedlozima Povjerenstava o
upravljanju i rukovođenju u školstvu te o vrednovanju rada, uspjeha
i kvalitete sustava odgoja i obrazovanja.
Pitanje vjeronauka u školama osjetljivo je jer smo još uvijek
zatvoreni jedni za druge, a demokracija se shvaća kao pravo jačega,
rekla je voditeljica Povjerenstva za školski vjeronauk Nevenka
Lončarić Jelačić, prenoseći izvješće o primjedbama na tekst Osnova
za ustroj školstva Vijeća o školskom vjeronauku.
Prema tom izvješću, niti jedna vjerska zajednica osim Evanđeoske
crkve u Hrvatskoj ne podupire projekt religijske kulture, kako je
to predloženo u Osnovama.
Povjerenstvo smatra da bi se u Osnovama trebao jasno istaknuti
doprinos kršćanske baštine hrvatskoj kulturi i da je neprihvatljiv
prijedlog o neocjenjivanju predmeta odgojne usmjerenosti. Ono
predlaže izradu okvirnog kurikuluma koji bi omogućio da školski
vjeronauk ostvaruje svoju odgojno-obrazovnu svrhu.
Govoreći o upravljanju u školstvu, voditelj Povjerenstva o tom
pitanju Stjepan Staničić istaknuo je da bi se usporedo s
decentralizacijom trebalo uvesti stručno tijelo na državnoj razini
za vrednovanje procesa i rezultata obrazovnih ustanova, osnažiti
ulogu roditelja i Zavoda za javno školstvo te više potaknuti
ekipiranje i rad stručnih službi u školama.
Staničićevo Povjerenstvo drži da bi trebalo provesti dodatne
kriterije prilikom imenovanja ravnatelja, u dodiplomski studij
prosvjetnih radnika uvesti elementarna znanja iz školskog
menadžmenta, osnovati stručna tijela za provjeru kandidata za
ravnatelje, a rad ravnatelja provjeravati jednom godišnje.
Povjerenstvo koje se bavilo vrednovanjem u školama zalaže se da se
učenici vrednuju u odnosu na samoga sebe, čime bi se prešlo s
ocjenjivanja imaginarnog na stvarnog učenika.
Voditeljica tog povjerenstva Anđelka Peko rekla je da se tek nakon
temeljitog rada s nastavnicima, može ostvariti individualan
pristup učeniku. Peko je istaknula da bi u tekstu Osnova o
vrednovanju trebala biti više prisutnija znanstvena utemeljenost
predviđenih promjena.
Prosvjetno vijeće prihvatilo je i izvješće o znanstvenom skupu, 25.
školi pedagoga, pod nazivom "Promjene u hrvatskom školstvu", koji
se održao u Trogiru krajem ožujka.
(Hina) ag az