ZAGREB, 24. travnja (Hina) - Pedeset i četiri plakata s izložbe "Švicarski plakat", vrijedna 100 tisuća švicarskih franaka, ostat će trajno u fundusu Muzeja za umjetnost i obrt (MUO), u kojem je ta izložba večeras otvorena.
ZAGREB, 24. travnja (Hina) - Pedeset i četiri plakata s izložbe
"Švicarski plakat", vrijedna 100 tisuća švicarskih franaka, ostat
će trajno u fundusu Muzeja za umjetnost i obrt (MUO), u kojem je ta
izložba večeras otvorena.#L#
Tu za MUO važnu vijest objavio je na otvorenju Edi Laura, direktor
tvrtke za oglašivanje "Europlakat-Proreklam", s čijim je
švicarskim suvlasnikom, tvrtkom APG, izložba postavljena.
Plakati, nastali od 1941. do 1990., do sada su bili u fundusima
zueriškog Muzeja dizajna i Švicarskoga dizajnerskog društva.
Izloženo je 54 plakata veličine 90 puta 128 centimetara, koji su u
zadnjih 50 godina dobivali najviše državne nagrade. Autori su
vodeći švicarski dizajneri i grafičari, među inima Ferdinand
Hodler, Alexander Steinlen, Herbert Leupin, Max Bill i Armin
Hofmann.
Od kraja 19. stoljeća do danas švicarski dizajneri razvijali su
visoku kulturu oblikovanja plakata, istaknuo je ravnatelj MUO-a
Vladimir Maleković, dodavši da je posebnost švicarskog plakata u
tome što je oduvijek bio sredstvo društvenog ponašanja. "Švicarske
ulice same su po sebi galerije, s kojih plakati svaki dan svjedoče o
dosezima švicarskog dizajna i šalju društvene, političke i druge
poruke", napomenuo je Maleković.
Po riječima Petera Steblera, direktora europskog koncerna
"Europlakat International", plakat se prvotno uvijek zamišlja kao
umjetničko djelo, poslije služi za reklame ili kampanje, a nakon
svega, kad prestane njegova komercijalna uporaba, ponovno dolazi u
središte pozornosti na izložbama ili retrospektivama.
Izložbu je otvorila zamjenica ministra kulture Biserka
Cvjetičanin, pozdravio ju je i švicarski veleposlanik u Hrvatskoj
Paul Widmer, a bit će otvorena do 20. svibnja.
(Hina) ag sp