ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Članovi Grupacije iznajmitelja plovila koja djeluje u okviru Udruženja nautičkog turizma Hrvatske gospodarske komore (HGK) traže od ministarstava turizma, financija te pomorstva, prometa i veza da
najkasnije do lipnja ove godine jasno definiraju zakonske okvire u kojima će se obavljati ta djelatnost.
ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Članovi Grupacije iznajmitelja
plovila koja djeluje u okviru Udruženja nautičkog turizma Hrvatske
gospodarske komore (HGK) traže od ministarstava turizma, financija
te pomorstva, prometa i veza da najkasnije do lipnja ove godine
jasno definiraju zakonske okvire u kojima će se obavljati ta
djelatnost.#L#
Poslovanje tvrtki koje obavljaju djelatnost iznajmljivanja
plovila (charter) u Hrvatskoj opterećena je nejasnim pravilima kao
i kompliciranim postupkom izdavanja dozvola i podmirivanja svih
davanja za obavljanje te djelatnosti. To je pogodovalo i povećanju
tzv. crnog chartera (ilegalno iznajmljivanje plovila) kojeg, kako
je kazao predsjednik Grupacije Goran Prgin, u Hrvatskoj obavlja oko
šest tisuća plovila.
Prgin je dodao da tu djelatnost "blokira" i to što se sada o njoj
brinu tri ministarstva - turizma, financija i pomorstva, prometa i
veza. Rješenje probleme kao i pojednostavljivanje postupka
dobivanja svih potrebnih dozvola Grupacija vidi u stavljanju te
djelatnosti pod nadležnost samo jednog ministarstva (Ministarstva
pomorstva, prometa i veze), kazao je Prgin. Dodao je i kako
Grupacija traži da se za ilegalne iznajmljivače plovila uvedu
strože kazne koje bi uključivale i oduzimanje brodova.
S tim u vezi predstavnik HGK Adalbert Humski napomenuo je da je iz
Ministarstva financija najavljena veća kontrola ove godine
poslovanja tvrtki koje se bave tom djelatnošću. Humski je također
kazao da je hrvatska Vlada prihvatila prijedlog Grupacije da se pri
privremenom uvozu plovila plaća mjesečno 1,5 posto carine na
vrijednost plovila ako će tu djelatnost obavljati tijekom godine
dana. Ako se pak radi manje mjeseci carina ostaje 3 posto mjesečno
kako je do sada bilo za sve, no taj prijedlog još treba proći
saborsku proceduru. Ako bi se usvojio, čemu se u Grupaciji nadaju,
to bi smanjilo ne samo troškove pri privremenom uvozu plovila, nego
i cjelokupnog poslovanja tih tvrtki.
(Hina) tam ds