VELIKA GORICA, 11. travnja (Hina) - O eko-testu koji će se provoditi pri redovitom tehničkom pregledu vozila izviješćeno je danas na konferenciji za novinare u Institutu za vozila Centra za vozila Hrvatske u Velikoj Gorici.
VELIKA GORICA, 11. travnja (Hina) - O eko-testu koji će se provoditi
pri redovitom tehničkom pregledu vozila izviješćeno je danas na
konferenciji za novinare u Institutu za vozila Centra za vozila
Hrvatske u Velikoj Gorici.#L#
Ta kontrola ispušnih plinova automobila i njihova utjecaja na
okoliš provodit će se u skladu sa smjernicama Europske unije,
kojima se nastoji zaštititi okoliš od otrovnih tvari iz
automobilskih motora. Eko-test će se početi provoditi 18. ovog
mjeseca u svim stanicama za tehničke preglede u Hrvatskoj, na
temelju pravilnika o tehničkim pregledima, koji je donio MUP u
suradnji s Ministarstvom pomorstva, prometa i veza. Rečeno je da se
akcija pripremala dvije godine, a u radnoj skupini koja ju je
provela u djelo, osim predstavnika dvaju nadležnih ministarstava,
sudjelovali su i stručnjaci iz Ministarstva zaštite okoliša i
prostornog uređenja, Centra za vozila Hrvatske i Hrvatskog
autokluba.
Kao nadležni za nadzor rada stanica za tehničke preglede - Centar za
vozila Hrvatske i Hrvatski autoklub - izravno će organizirati eko-
test. Mjerit će se štetnost ispušnih plinova automobila koji imaju
benzinske motore sa ili bez katalizatora, dok će se ispušni plinovi
dizelskih motora početi kontrolirati tek za godinu dana - 18.
travnja 2002.
Cijena eko-testa iznosit će za benzinske motore s katalizatorom 75
kuna, a za one bez katalizatora 40 kuna. Razlika u cijeni rezultat
je veće složenosti i dužeg trajanja testa ispušnog sustava
benzinskih motora s katalizatorom. Cijena eko-testa za dizelske
motore, kad se počne primjenjivati, iznosit će 73 kune.
Kako je istaknuto, to jest naknada koja će povećati cijenu
tehničkog pregleda, ali istodobno otklanjanje uzroka koji
povećavaju količinu štetnih ispušnih plinova smanjit će potrošnju
goriva i odraziti se na bolji rad motora.
Za sada će se vozačima samo ukazivati na preveliku količinu
ugljičnog monoksida i drugih štetnih plinova u ispuhu njihovih
automobila, a represivne mjere počet će se za benzinske motore
primjenjivati 1. siječnja 2003., a za dizelske 1. siječnja 2004.
Tada se zbog negativnog rezultata eko-testa neće moći proći na
tehničkom pregledu.
Procjenjuje se da oko 50 posto osobnih automobila u Hrvatskoj danas
ne bi prošlo na eko-testu.
(Hina) mp mć