ZAGREB, 9. travnja (Hina) - Odlukom hrvatske Vlade podijeljena su imovina, prava i obveze te donesen raspored zaposlenika dosadašnje Hrvatske uprave za ceste.
ZAGREB, 9. travnja (Hina) - Odlukom hrvatske Vlade podijeljena su
imovina, prava i obveze te donesen raspored zaposlenika dosadašnje
Hrvatske uprave za ceste. #L#
Imovina Hrvatske uprave za ceste, bez državnih cesta, po
knjigovodstvenoj vrijednosti na zadnji dan prošle godine iznosila
je 253,7 milijuna kuna. To je raspoređeno na Hrvatske ceste d.o.o.,
u iznosu od 151,7 milijuna kuna, i Hrvatske autoceste u iznosu od
102 milijuna kuna. Od ukupno 1.211 zaposlenika Hrvatske uprave za
ceste, 285 zaposlenika raspoređuje se u Hrvatske ceste, a 926 u
Hrvatske autoceste.
Otplatu kredita Hrvatske uprave za ceste, za izgradnju i održavanje
državnih cesta i kamata po tim kreditima preuzet će Republika
Hrvatska kao javni dug, a primopredaja dokumentacije Ministarstvu
financija trebala bi uslijediti do kraja ovog tjedna.
U Narodnim novinama, broj 27/2001., objavljene su izmjene Zakona o
javnim cestama te Zakona o posebnom porezu na naftne derivate,
kojima se među ostalim danom stupanja na snagu Zakona, 30. ožujka,
dosadašnja Hrvatska uprava za ceste preoblikuje u dva društva s
ograničenom odgovornošću - Hrvatske ceste (HC), koje bi se bavile
upravljanjem, gradnjom i održavanjem državnih cesta, te Hrvatske
autoceste (HAC) koje bi isti posao odrađivale za autoceste.
Uz to HAC bi za državu obavljao i sve stručne poslove u vezi
koncesija, nad kojima bi nadzor imalo Ministarstvo javnih radova.
Vlada je uz imenovanje po jednog člana uprave-direktora svake od
tvrtke donijela Zaključak kojim su navedeni članovi uprava
imenovani privremeno, sa zadaćom raspisivanja i provedbe javnog
natječaja za imenovanje svih članova dviju uprava, u kojima može
biti, uz predsjednika, do pet članova. Obje tvrtke imat će sjedište
u Vončininoj 3, a Vlada je imenovala članove nadzornih odbora. Tako
su u prvi NO HC-a imenovani (predstavnici pet ministarstava) Mijo
Bezer, Venko Ćurlin, Roland Žuvanić, Jure Bajić i Roman Nota, a
članom uprave društva-direktorom imenovan je Vladimir Bizjak iz
Rijeke.
U Nadzornom odboru HAC-a su Radimir Čačić te četvorica koja sjede i
u NO HC-a Mijo Bezer, Roland Žuvanić, Juro Bajić i Roman Nota. Za
člana uprave-direktora imenovan je Vlado Domes iz Samobora.
Direktori dviju tvrtki dužni su stvoriti zajedničko koordinacijsko
tijelo koje će biti zaduženo za praćenje provođenja odluke i
podjelu imovine i prava.
Sukladno organizacijskoj promjeni mijenja se i dosadašnji način
financiranja. Tako će se u ovoj godini primjenjivati mješoviti
model, odnosno dio sredstava išao bi iz proračuna i to za Hrvatske
ceste, dio iz naknade na cijenu naftnih derivata za Hrvatske
autoceste, dok bi od iduće godine financiranje oba društva išlo iz
naknada u cijeni goriva. Dakle primjena novog načina financiranja
cestovne infrastrukture, razlog je nedavnog povećanja cijene
benzina (30. ožujka) od ukupno 40 lipa po litri proizvođačke cijene
benzina, odnosno 49 lipa za krajnjeg kupca. Naknada od 40 lipa po
litri derivata ide za financiranje HAC-a od početka svoga
osnivanja, a ta bi se naknada u idućoj godini povećala na 50 lipa.
Hrvatske ceste bi pak u ovoj godini zadržale financiranje iz
proračuna, dok bi se i one od iduće godine financirale iz naknade na
cijenu goriva. Ta bi naknada od 1. siječnja 2002. iznosila 60 lipa
po litri derivata.
Uz naknadu iz cijene benzina dvije bi se tvrtke zadužene za
cestogradnju financirale i iz naplate cestarina (HAC), naknade za
korištenje zemljišta (HC), te godišnje naknade pri registraciji
(koja bi ostala prihod županijskih uprava za ceste).
Vlada je donijela i uredbu o vođenju Registra javnih cesta, kojom se
propisuje sadržaj i način prikupljanja i obrade podataka o javnim
cestama, pri čemu bi troškove ustroja sa 40 posto snosile HC-e, 30
posto HAC, a 30 posto županijske uprave za ceste.
(Hina) db ds