FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: BENZIN SKUPLJI ZBOG NOVOG NAČINA FINANCIRANJA CESTA

ZAGREB, 30. ožujka (Hina) - Primjena novog načina financiranja cestovne infrastrukture, razlog je što od noćas INA povećala maloprodajne cijene benzina za 49 lipa po litri za sve motorne benzine i dizelsko gorivo, osim Eurodizela plavog i loživog ulja ekstralakog.
ZAGREB, 30. ožujka (Hina) - Primjena novog načina financiranja cestovne infrastrukture, razlog je što od noćas INA povećala maloprodajne cijene benzina za 49 lipa po litri za sve motorne benzine i dizelsko gorivo, osim Eurodizela plavog i loživog ulja ekstralakog. #L# Naime, u Narodnim novinama, broj 27/2001., od 30. ožujka, bit će objavljene izmjene Zakona o javnim cestama, kojima se među ostalim danom stupanja na snagu Zakona uvodi naknada za financiranje građenja i održavanja javnih cesta, u iznosu od 40 lipa. No samo uvođenje naknade maloprodajnu je cijenu derivata povećalo devet lipa više jer se naknada obračunava na Ininu prodajnu cijenu uvećanu za trošarinu, pa se na tako dobiven iznos obračunava PDV. Zakonskim izmjenama sadašnja Hrvatska uprava za ceste preoblikovat će se u dva društva s ograničenom odgovornošću - Hrvatske ceste (HC), koje bi se bavile upravljanjem, gradnjom i održavanjem državnih cesta, te Hrvatske autoceste (HAC) koje bi isti posao odrađivale za autoceste. Uz to HAC bi za državu obavljao i sve stručne poslove u vezi koncesija, nad kojima bi nadzor imalo Ministarstvo javnih radova. Sukladno organizacijskim promjenama mijenja se i dosadašnji način financiranja. Tako će se u ovoj godini primjenjivati mješoviti model, odnosno dio sredstava išao bi iz proračuna i to za Hrvatske ceste, dok bi se iz naknade na cijenu naftnih derivata financirale Hrvatske autoceste. Od iduće godine financiranje oba društva išlo bi iz naknada u cijeni goriva. Hrvatske ceste bi pak u ovoj godini zadržale financiranje iz proračuna, dok bi se i one od iduće godine financirale iz naknade na cijenu goriva. Ta bi naknada od 1. siječnja 2002. iznosila 60 lipa po litri derivata. Naknada koja je uvedena novi je dio u strukturi cijena naftnih derivata, pa u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza procjenjuju da će to imati za posljedicu povećanje cijena goriva (po toj osnovi) i to u ovoj godini za 40 lipa po litri, a u idućoj za daljnjih 20 lipa. Taj niži porast cijene u idućoj godini vezan je uz najavu Vlade da od iduće godine smanji trošarine na naftne derivate. Tako bi se predloženim smanjenjem trošarina od 50 lipa po litri povećanje cijene derivata, po obvezi naknade, uspjelo u slijedećoj godini svesti, računa se, na 20 lipa. Uz naknadu iz cijene benzina dvije bi se tvrtke zadužene za cestogradnju financirale i iz naplate cestarina (HAC), naknade za korištenje zemljišta (HC), te godišnje naknade pri registraciji (koja bi ostala prihod županijskih uprava za ceste). Istodobno s promjenom organizacije financiranja cestogradnje, primjenjuje se i Program građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od 2001. do 2004. Najzanimljiviji njegov dio je plan izgradnje autocesta, a dovršetak 14 dionica na važnijim autocestama razvrstan je u sedam skupina prioritetima. Ovisno o njima u ovoj se godini sa 1,2 milijarde kuna planira nastavaka gradnje dionice Kupjak-Karlovac, Bregana-Zagreb, Velika- Kopanica-Županja, Sv. Rok-tunel-Zadar 1 te dovršiti sve pripreme na ostalim projektima kako bi se s izgradnjom moglo započeti krajem ove odnosno u 2002. Cjelovit program za četverogodišnje razdoblje bio bi gradnja 530 kilometara autocesta ili poluautocesta, za što bi bilo potrebno ukupno 22,7 milijardi kuna. Po sadašnjim procjenama, moguće je osigurati oko 16 milijardi kuna, a ostatak bi se zatvarao različito po dionicama i pravcima: od kredita izvođača, koncesija, kreditima uz državno jamstvo. Program obuhvaća i program održavanja cesta za što je do kraja ove godine predviđeno 944 milijuna kuna, a za četiri godine ukupno 4,6 milijardi kuna. Gotovo tri milijarde kuna planira se tijekom četverogodišnjeg razdoblja uložiti u rekonstrukciju i modernizaciju postojeće mreže cesta. (Hina) db ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙