ZAGREB, 29. ožujka (Hina) - Uprava Hrvatskih željeznica (HŽ) provodi modernizaciju HŽ-a tako što umjesto modernih nabavlja vučna vozila stara i do 30 godina, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare dva sindikata HŽ-a.
ZAGREB, 29. ožujka (Hina) - Uprava Hrvatskih željeznica (HŽ)
provodi modernizaciju HŽ-a tako što umjesto modernih nabavlja
vučna vozila stara i do 30 godina, rečeno je na današnjoj
konferenciji za novinare dva sindikata HŽ-a.#L#
Za kredit od 70 milijuna njemačkih maraka želi se nabaviti
dvadesetak dizel-lokomotiva starih 30 godina koje će se obnoviti,
ali se pritom neće povećati ni njihova brzina niti snaga, ustvrdio
je presjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan. Za te se
novce može kupiti 10 novih lokomotiva, dodao je.
"Mi zagovaramo modernizaciju HŽ-a kroz ulaganje u kupnju novih
vučnih vozila da bi HŽ mogao biti konkurentan na tržištu, odnosno da
bi mogao voziti po 5. i 10. koridoru", rekao je Mrgan.
Iako Vladin program privatizacije HŽ-a predviđa izdvajanje samo
onih dijelova koji ne spadaju u osnovnu djelatnost HŽ-a, planira se
izdvajanje i onoga što jest osnovna djelatnost HŽ-a, poput
prijevoza komadnih pošiljaka, upozorio je dopredsjednik Sindikata
željezničara Hrvatske Branko Kreš.
"Što će raditi hrvatski željezničari ako im se ukine osnovna
djelatnost - prijevoz putnika i robe", upitao je Kreš.
Komentirajući najavljenu provedbu socijalnog programa, u sklopu
kojega bi do kraja godine trebalo smanjiti broj zaposlenih za 1.300
radnika, Mrgan je upozorio da će sindikati organizirati prosvjede
ako dođe do otpuštanja radnika izvršnih službi, zbog čega bi bila
ugrožena sigurnost prometa.
Iako se godinama govori o nužnosti otpuštanja velikog broja
zaposlenih na HŽ-u, od '95. do danas zaposleno je 2.500 novih
radnika, ustvrdio je Mrgan dodavši da bi novoprimljeni radnici
trebali biti prvi na popisu viška zaposlenih.
(Hina) md md