DE-S-INTERVENCIJE-Politika NJ 21.III.-TAZ-NATO NJEMAČKADIE TAGESZEITUNG21. III. 2001.Katastrofalna NATO-ova bilanca"Misija UN-ove mirovne postrojbe UNPROFOR u Bosni općenito slovi kao propala.'Nesposobni', 'zakazali', 'kukavice' -
takve su optužbe osobito bile glasne u godinama 1992. do 1995. u Washingtonu, Bonnu i drugim NATO-ovim glavnim gradovima. Zatajeno je da su te NATO-ove države bile bitno suodgovorne za propast UN-a.Glasovima triju vodećih NATO-ovih država, SAD-a, Francuske i Velike Britanije, Vijeće sigurnosti UN-a 1992. je poslalo u rat puno premali broj loše opremljenih plavih kaciga s mandatom očuvanja mira. Unatoč žurnim zahtjevima, NATO-ove su vlade u Washingtonu i Parizu UNPROFOR-u više puta uskratile potporu zračnih snaga - na posljetku u Srebrenici. Početni uvjeti za zaštitnu postrojbu KFOR pod NATO-ovim vodstvom bili su neusporedivo bolji: za njihova ulaska na Kosovo u ljetu 1999. tamo više nije vladao rat. Osim toga, KFOR ima daleko više vojnika nego UNPROFOR, bitno je bolje opremljen i ima daleko jači mandat.Utoliko je lošija dosadašnja bilanca NATO-ove zaštitne postrojbe. Najviša smjernica skoro svih nacionalnih kontingenata KFOR-a do
NJEMAČKA
DIE TAGESZEITUNG
21. III. 2001.
Katastrofalna NATO-ova bilanca
"Misija UN-ove mirovne postrojbe UNPROFOR u Bosni općenito slovi
kao propala.'Nesposobni', 'zakazali', 'kukavice' - takve su
optužbe osobito bile glasne u godinama 1992. do 1995. u
Washingtonu, Bonnu i drugim NATO-ovim glavnim gradovima. Zatajeno
je da su te NATO-ove države bile bitno suodgovorne za propast UN-a.
Glasovima triju vodećih NATO-ovih država, SAD-a, Francuske i
Velike Britanije, Vijeće sigurnosti UN-a 1992. je poslalo u rat
puno premali broj loše opremljenih plavih kaciga s mandatom
očuvanja mira. Unatoč žurnim zahtjevima, NATO-ove su vlade u
Washingtonu i Parizu UNPROFOR-u više puta uskratile potporu
zračnih snaga - na posljetku u Srebrenici. Početni uvjeti za
zaštitnu postrojbu KFOR pod NATO-ovim vodstvom bili su
neusporedivo bolji: za njihova ulaska na Kosovo u ljetu 1999. tamo
više nije vladao rat. Osim toga, KFOR ima daleko više vojnika nego
UNPROFOR, bitno je bolje opremljen i ima daleko jači mandat.
Utoliko je lošija dosadašnja bilanca NATO-ove zaštitne postrojbe.
Najviša smjernica skoro svih nacionalnih kontingenata KFOR-a do
danas je zaštita vlastitih vojnika. Albanska gerila OVK nije
dosljedno razoružana ni razvlaštena. KFOR je dopustio da u prvih
godinu i pol dana njegova angažmana bude istjerano oko 180 tisuća
nealbanskih stanovnika Kosova. Kako potvrđuje njemački general
Klaus Reinhardt, potencijalno su opasne zapovjedi vrhovni
zapovjednici KFOR-a gotovo uvijek izbjegavali - ukazujući na
drukčije naputke iz NATO-ovih glavnih gradova.
Tako se i moglo dogoditi da je KFOR godinu i pol dopuštao OVK-u
izgradnju nove infrastrukture i logistike za potporu i opskrbu
albanskih ekstremista u južnoj Srbiji i Makedoniji. S ponovnim
puštanjem jugoslavenskih postrojba u dijelove tampon zone, NATO-
ova je zaštitna postrojba dodatno dolila ulje na vatru. Zadnji
debakl je izbjegavanje ili nesposobnost KFOR-a da nadzire granice
između Kosova i Makedonije i da prekine opskrbu za albanske
ekstremiste. Zbog katastrofalne bilance KFOR-a, žurno bi trebalo
revidirati negativnu ocjenu UNPROFOR-a", zaključuje Andreas
Zumach.