ZAGREB, 21. ožujka (Hina) - Ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić istaknuo je da je stanje u građevinarstvu katastrofalno i da je zadaća Ministarstva i Vlade da im pomogne i da se uključe u programe socijalno
poticane stanogradnje i u obnovu i proizvodnju građevinskog materijala.
ZAGREB, 21. ožujka (Hina) - Ministar javnih radova, obnove i
graditeljstva Radimir Čačić istaknuo je da je stanje u
građevinarstvu katastrofalno i da je zadaća Ministarstva i Vlade da
im pomogne i da se uključe u programe socijalno poticane
stanogradnje i u obnovu i proizvodnju građevinskog materijala.#L#
Ministar Čačić danas je obišao tri građevinske tvrtke
"Industrogradnju", "Hidroelektru-Niskogradnju" i "Tehniku".
Direktori su ga izvijestili o stanju u tim poduzećima, a on ih je
pozvao da se uključe u programe Ministarstva.
Te tvrtke ukupno zapošljavaju 70 tisuća ili oko 15 posto zaposlenih
u građevinarstvu.
Graditeljstvo je jedina grana u hrvatskoj koja je doživjela
dramatičan pad za razliku od industrije i trgovine. Gradnja stanova
značajno je pala. Od 10.000 stanova koliko se godišnje gradilo do
1990., od tada se godišnje gradi samo 1000 stanova.
Čačić je čelnike triju poduzeća upoznao i s programom obnove
povratničkih kuća i planom da se ove godine obnovi oko 7.000
povratničkih kuća.
Podsjetio je da Vlada 'zatvara' investicijski ciklus i da
građevinari trebaju izdržati još oko osam mjeseci, nakon čega bi se
taj ciklus u praksi 'zavrtio'.
Naveo je da će se programom socijalno poticane stanogradnje u
sljedeća dva mjeseca graditi od 700 do 800 stanova.
Od svih građevinskih tvrtki "Tehnika" je u najboljem položaju,
privatizirana je, zapošljava 1.500 ljudi te ostavaruje dva puta
veći prihod od prosječnih prihoda u građevinarstvu, odnosno 600
milijuna kuna godišnje.
"Industrogradnja" je najveća hrvatska građevinska tvrtka, ali s
cijelim nizom problema, i potrebno ju je restrukturirati.
"Hidroelektra-Niskogradnja" u lošem je stanju, u blokadi, ima
1.250 zaposlenih i ostvaruje ukupan prihod od oko 230 milijuna
kuna. Velike mogućnosti ima u modelu HAC-a, ali da bi mogla
konkurirati u gradnji cesta morat će se prilagoditi zatjevima
tržišnog natjecanja u rokovima i cijenama, rekao je Čačić.
(Hina) bma sšh