ZAGREB, 20. ožujka (Hina)- Odbor za gospodarski razvoj i Odbor za komunalno gospodarstvo zagrebačke Gradske skupštine podržali su danas Prijedlog odluke o donošenju prostornog plana Grada Zagreba, kojim je obuhvaćeno gradsko područje
površine oko 640 četvornih kilometara sa 70 naselja.
ZAGREB, 20. ožujka (Hina)- Odbor za gospodarski razvoj i Odbor za
komunalno gospodarstvo zagrebačke Gradske skupštine podržali su
danas Prijedlog odluke o donošenju prostornog plana Grada Zagreba,
kojim je obuhvaćeno gradsko područje površine oko 640 četvornih
kilometara sa 70 naselja.#L#
Prostorni plan izradio je zagrebački Zavod za planiranje razvoja
Grada i zaštitu okoliša i objedinjuje županijsku i gradsku razinu
planiranja. Izrađen je s namjerom da se definiranjem prostornog
razvoja očuvao identitet Zagreba kao hrvatskog nacionalnog i
regionalnog središta, prirodne i povijesne vrijednosti, te utvrdi
prostor za daljnju izgradnju prometne i komunalne infrastrukture,
ističu njegovi kreatori. Posebna je pozornost posvećena očuvanju
Medvednice, prisavskog prostora i područja Vukomeričkih gorica.
U raspravi o Prijedlogu prostornog plana rečeno je da razvoj
Zagreba treba biti usklađen s razvojem Republike Hrvatske, a
članovi skupštinskih odbora najviše su se zanimali za rješenje
pitanja prometne povezanosti Zagreba s okolicom. U tom je kontekstu
bilo riječi i o potrebi pronalaženja rješenja za prihvat i
reguliranje željezničkog prometa, budući da se Zagreb nalazi na
sjecištu 10. koridora (iz smjera Salzburga prema jugoistočnoj
Europi) i 5. (iz smjera srednje Europe, preko Budimpešte prema
Rijeci), za što bi bila potrebna modernizacija i dogradanja mreže
željezničkih pruga.
Što se tiče cestovnog prometa, ocijenjeno je da je mreža prilaznih
brzih prometnica u velikoj mjeri zaokružena. Izgradnja tunela kroz
Medvednicu upitne je isplativosti jer je Zagreb s najvećim dijelom
Hrvatskog zagorja već povezan s nekoliko relativno suvremenih
prometnica, a tek manji dio bi probojem tunela kroz Laz prema Mariji
Bistrici dobio kvalitetniju vezu sa Zagrebom, smatraju prometni
stručnjaci iz Gradskog zavoda za planiranje razvoja.
S tim u vezi spomenuta je i Prometna studija grada Zagreba, dovršena
još 1998., koja nikada nije prihvaćena kao dokument, pa ju se tako
nije moglo ni tretirati, iako je u izradi Prijedloga prostornog
plana uzeta u obzir.
(Hina) dm az