FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: TUŠEK O RAZVOJU PANEUROPSKOG X. PROMETNOG KORIDORA

ZAGREB, 12. ožujka (Hina) - Memorandom o suglasnosti o razvoju paneuropskog X. prometnog koridora, koji se proteže od Salzburga, preko Ljubljane, Zagreba, Beograda, Skopja do Soluna, bit će potpisan u četvrtak, 15. ožujka u Solunu.
ZAGREB, 12. ožujka (Hina) - Memorandom o suglasnosti o razvoju paneuropskog X. prometnog koridora, koji se proteže od Salzburga, preko Ljubljane, Zagreba, Beograda, Skopja do Soluna, bit će potpisan u četvrtak, 15. ožujka u Solunu.#L# Koridor je definiran tom osnovnom trasom, te četirima ograncima: Graz-Maribor-Zagreb; Budimpešta-Beograd; Niš-Sofija i Veles- Florina. Memorandum će, kako je najavio na današnjoj konferenciji za novinare ministar pomorstva prometa i veza Alojz Tušek, potpisati resorni ministri prometa, uz Hrvatsku, Austrije, Slovenije, Mađarske, Jugoslavije, Makedonije, Bugarske i Grčke. Riječ je o Memorandumu koji obuhvaća sve vidove prometa - cestovni, željeznički, zračni, riječni, kao i odnose gradnje, održavanja infrastrukture, tarifa, pristupa, servisa i sl, pojasnio je Tušek. Napominje da na cestovnom dijelu Hrvatskoj za ukupno odvijanje nedostaje dovršetak autoceste na dionici od V. Kopanice do Lipovca te pomoćnog pravca Krapina-Macelj. U zračnom prometu nema većih poteškoća, a posebno je bitna uređenje plovidbe Savom, od Siska od granice sa SRJ. Tu su ne samo čisti prometni razlozi, zbog skraćivanja puta na trasi X. koridora za 400 kilometara, već i ekološki te praktični zbog mogućnosti prijevoza većih količina tekućih i rasutih tereta, kaže Tušek. Napominje da je Hrvatski interes omogućiti plovnost Savom u svoj njezinoj dužini i priključak na Dunav, a u prioritetima je i projekt gradnje kanala Vukovar-Šamac. Željeznica je modernizirana na trasi X. koridora, odnosno na 300-ak kilomatra koliko prolazi kroz Hrvatsku. Još u bivšoj Jugoslaviji na podizanje na visoku razinu te trase pruge uloženo je 3,2 milijarde dolara, a ulaganje je nastavljeno. Tako je gotovo svugdje dvokolosiječna pruga, brzine do 160 km/h, a propusnost oko 200 pari vlakova, kaže generalni direktor Hrvatskih željeznica Marijan Drempetić. Dodaje kako su fiksni troškovi održavanje te razine vrlo visoki, a o značaju X. koridora za HŽ dovoljno, kaže, govori podatak da je na njemu HŽ prije 1990. ostvarivao čak 60 posto ukupnih prihoda. Današnji je promet na koridoru 20 posto predratnog. Drempetić je ujedno izvijestio da je početkom ožujka u Beogradu potpisan Ugovor o osnivanju radne zajednice X. koridora (ERGE KORIDOR X.) te pismo namjera o uspostavljanju sustava kvalitete na koridoru u skladu s ISO9001 normama kvalitete. Ugovor su potpisale sve države kroz koje prolazi koridor, osim predstavnika Mađarskih željeznica (MAV) i Mađarskih privatnih željeznica (GySEV), jer će doći do preusmjeravanja prometa sa IV. koridora (koji ide od Berlina poreko Praga, Bratislave, Budimpešte, kroz Rumunjsku do Sofije), na X. koridor. (Hina) db ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙