SPLIT, 10. ožujka (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek najavio je danas, prilikom obilaska gradilišta na brzoj cesti Solin-Klis, da će ta brza cesta - što je zatvorena prije tjedan dana zbog opasnosti od urušavanja
stropa na tunelu Mihovilovićima - ipak biti otvorena do kraja idućeg tjedna.
SPLIT, 10. ožujka (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza Alojz
Tušek najavio je danas, prilikom obilaska gradilišta na brzoj cesti
Solin-Klis, da će ta brza cesta - što je zatvorena prije tjedan dana
zbog opasnosti od urušavanja stropa na tunelu Mihovilovićima - ipak
biti otvorena do kraja idućeg tjedna.#L#
Brza cesta Solin-Klis, sastavni dio glavne državne ceste D1,
najprometnija je cesta u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a njome
na dan prođe više od 10 tisuća vozila. Tjedan dana nakon zatvaranja
brze ceste još se prometuje starom kliškom cestom, pa se od Solina
do Klisa umjesto desetak minuta vozi više od 45 minuta.
Zbog gužve, slabog svjetla te nedostatka prometne signalizacije,
nastoji se što prije urediti rezervni tunel Mihovilovići na brzoj
cesti Solin-Klis.
"Ako sve bude teklo po planu, nema razloga da se brza cesta ne pusti
u promet krajem idućeg tjedna", izjavio je ministar Tušek.
Na novinarsko pitanje tko je odgovoran što se urušio strop u tunelu
na cesti otvorenoj prije nepune dvije godine, ministar Tušek kazao
je kako će se "glavni krivac ubrzo pronaći". "Odgovoran može biti
projektant ili izvođač radova. To će se utvrditi kad se digne nasip
iznad tunela i dođe do oštećenog mjesta", rekao je Tušek.
Dodao je kako će tek onda moći imenovati krivac, koji će, prema
njegovim riječima, "snositi odgovornost za propust koji je, osim
prometne blokade, mogao prouzročiti i teže posljedice".
Brza cesta Solin-Klis gradila se 10 godina, duga je devet
kilometara, a osim nadvožnjaka i podvožnjaka - ima pet tunela.
Postoji mogućnost da je problem u tome što su neki tuneli, poput
Mihovilovića, izgrađeni šest godina prije no što je dovršena brza
cesta, a također tuneli nisu bili održavani.
Inače, glavni izvođač radova i projektant brze ceste Solin-Klis je
zagrebačka Hidroelektra, a nadzor je bio povjeren Institutu
građevinarstva Hrvatske.
(Hina) dstr sp