BUPYONG, 7. ožujka (Hina/AP) - Uprava južnokorejskog proizvođača automobila Daewoo Motorsa odlučila je ponovno otvoriti svoju najveću domaću tvornicu u mjestu Bupyong, nedaleko Seoula.
BUPYONG, 7. ožujka (Hina/AP) - Uprava južnokorejskog proizvođača
automobila Daewoo Motorsa odlučila je ponovno otvoriti svoju
najveću domaću tvornicu u mjestu Bupyong, nedaleko Seoula.#L#
Tvornica je bila zatvorena od 16. veljače, od kada traju i prosvjedi
radnika nezadovoljnih odlukom poslovodstva da otpusti 1.751
zaposlenog kako bi se smanjili troškovi i dugovi te povećala
atraktivnost kompanije za potencijalnog kupca.
Od kad su, početkom veljače, podijeljeni prvi otkazi, tisuće bivših
i sadašnjih zaposlenika protestiraju ispred tvornice. Policija je
pritvorila njih 50-tak, koji su pokušavali spriječiti dolazak
tvorničkih autobusa s približno 3.200 radnika koji bi trebali
ponovno pokrenuti proizvodnju.
Zatvaranje tvornice Uprava je pojasnila znatnim povećanjem vozila
na zalihama, ali sindikati su tu odluku protumačili kao pokušaj
sprječavanja najavljenih protesta te smanjivanje "buke" oko
otkaza.
Daewoo je početkom studenog prošle godine podnio zahtjev za
pokretanje stečajnog postupka, od kada tim trećim po veličini
južnokorejskim proizvođačem automobila upravlja sud. Takvo stanje
znači da su svi dugovi (procijenjeni na približno 10 milijardi
američkih dolara) zamrznuti, te je sud imenovao novu, privremenu
Upravu.
Problemi Daewooa započeli su azijskom financijskom krizom tijekom
1997. i 1998. godine, a nastavljeni su znatnim padom prodaje
njihovih automobila tijekom prošle godine (sa 945 tisuća u 1999.
lani je prodaja pala na 830 tisuća vozila), koji se nastavio i u
prvim mjesecima ove godine. U siječnju je tako prodano samo 38,7
tisuća vozila, dok ih je u istom mjesecu 2000. prodano 80,6 tisuća.
Kada su krajem prošle godine banke od Daewooa zatražili hitnu
otplatu kratkoročnih kredita, tadašnja Uprava najavila je
otpuštanje 34 posto ukupnog broja zaposlenih, odnosno njih 5,5
tisuća.
Osim što se očekivalo da se tim otkazima smanje troškovi poslovanja
i prikupiti novac za otplatu dugova, oni su trebali i ubrzati
pregovore oko preuzimanja Daewooa od strane američkog General
Motorsa (GM), započetih u rujnu lani. Naime, kao jedan od osnovnih
uvjeta za kupnju Daewooa GM je naveo znatno smanjivanje radne
snage.
(Hina) rub ds