ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Hrvatski auto klub (HAK) neće poskupiti cijene svojih usluga (od 290 kuna za ispit iz teorije vožnje, prve pomoći i završnog ispita za upravljenje motornim vozilom), ali ne može utjecati na cijene usluga u
500-tinjak auto-škola budući da se te cijene formiraju na tržištu.
ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Hrvatski auto klub (HAK) neće poskupiti
cijene svojih usluga (od 290 kuna za ispit iz teorije vožnje, prve
pomoći i završnog ispita za upravljenje motornim vozilom), ali ne
može utjecati na cijene usluga u 500-tinjak auto-škola budući da se
te cijene formiraju na tržištu. #L#
U HAK-u smo zgranuti što su dvije udruge: Hrvatska udruga auto škola
i Hrvatska zajednica auto škola, na poticaj pojedinaca, samostalno
i bez konzultacija s HAK-om donijele odluku o zaštitnoj cijeni od
3.204 kune čime bi u nekim auto-školama poskupile cijene usluga,
izvijestio je glavni tajnik HAK-a Boris Šprem, napomenuvši da se
cijene auto-škola trenutno kreću od 1.300 do 4.000 kuna.
Šprem naglašava, da unatoč najavama od 1. ožujka nisu poskupile
usluge auto škola. Udruživanje pojedinih auto škola i zajedničko
formiranje cijena bilo bi protuzakonito, a to je potvrdila i
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, naglasio je. Međutim,
najave o poskupljenju rezultirale su time da su pojedine auto-škole
upisivale i po 500 kandidata, rekao je Šprem dodajući da se u nekima
najavljivalo i 100-postotno poskupljenje.
Jedno od cjelovitijih rješenja u vezi s cijenom vozačkog ispita
bilo bi da HAK zakonodavcu predloži jedinstvene cijene ili pak da se
utvrdi neki drugi korektiv poput onog u Italiji gdje na 10.000
stanovnika postoji jedna auto škola.
HAK je još 1999. potpisao sporazum s pet udruga (Zajednicom
prometnih škola, Hrvatskim udruženjem autoškola, Udrugom
autoškola Didakta, Hrvatskom zajednicom autoškola i Udrugom
instruktora vožnje) radi zajedničke suradnje i izmjena zakona o
sigurnosti prometa na cestama, sve u cilju povećanja preventive i
sigurnosti u prometu, posebice za mlade vozače.
Tim izmjenama uvela bi se probna vozačka dozvola, pa i pratnja za
mlade vozače, promijenila stara kategorizacija vozila iz 1968.,
utvrdio minimum standarda za učitelje vožnje i drugo. Hrvatski bi
sustav dobivanja vozačke dozvole na taj način postao sukladan
europskim, a vozačke dozvole iz Hrvatske vrijedile bi svuda u
Europi.
Prema najavama predstavnika iz auto-škole "Siget" i AAMK
"Sveučilište" koji su bili na konferenciji za novinare, njihove
usluge zasad sigurno neće poskupjeti.
(Hina) bdj sšh