BL-reforme-Diplomacija-Organizacije/savezi-Vlada BELGIJA-LE SOIR OD 28.2.01. KINNOCK I KADROVSKE PROMJENE U EU POVJERENSTVU BELGIJALE SOIR28. II. 2001.Najavljena preobrazba europskih dužnosnikaMartine Dubuisson piše o promjeni
kadrovske politike u Europskom povjerenstvu koju predlaže povjerenik Neil Kinnock: "(...) Od zapošljavanja do umirovljenja, preko izobrazbe, praćenja rada, promaknuća i plaće, mijenja se čitav ustroj karijere najviših dužnosnika. Opća je zamisao stvoriti 'novu kulturu' i bolje 'utvrditi potrebe' Povjerenstva. Evo nekih odrednica.1. Godišnja ocjena. To je temeljni kamen. Ona će zamijeniti dvogodišnje izvješće... sadašnje obmane. Provodit će se na temelju obrasca za ocjenjivanje iz dvaju dijelova: sposobnosti (jedanaest zajedničkih mjerila uz neka koja su specifična za pojedine dužnosti) i rezultati. Tomu treba dodati opću procjenu i samoocjenjivanje.2. Zasluge. Ova će procjena povući za sobom dodjelu 'bodova za zasluge' koji će se 'prikupljati s vremenom sve dok se ne dostigne prag za promaknuće'. Drugim riječima, 'promaknuće će biti rezultat zasluga', a ne samo godina službe. (...)3. Izobrazba. Da bi se zajamčilo da svatko bude na pravom mjestu i da
BELGIJA
LE SOIR
28. II. 2001.
Najavljena preobrazba europskih dužnosnika
Martine Dubuisson piše o promjeni kadrovske politike u Europskom
povjerenstvu koju predlaže povjerenik Neil Kinnock: "(...) Od
zapošljavanja do umirovljenja, preko izobrazbe, praćenja rada,
promaknuća i plaće, mijenja se čitav ustroj karijere najviših
dužnosnika. Opća je zamisao stvoriti 'novu kulturu' i bolje
'utvrditi potrebe' Povjerenstva. Evo nekih odrednica.
1. Godišnja ocjena. To je temeljni kamen. Ona će zamijeniti
dvogodišnje izvješće... sadašnje obmane. Provodit će se na temelju
obrasca za ocjenjivanje iz dvaju dijelova: sposobnosti (jedanaest
zajedničkih mjerila uz neka koja su specifična za pojedine
dužnosti) i rezultati. Tomu treba dodati opću procjenu i
samoocjenjivanje.
2. Zasluge. Ova će procjena povući za sobom dodjelu 'bodova za
zasluge' koji će se 'prikupljati s vremenom sve dok se ne dostigne
prag za promaknuće'. Drugim riječima, 'promaknuće će biti rezultat
zasluga', a ne samo godina službe. (...)
3. Izobrazba. Da bi se zajamčilo da svatko bude na pravom mjestu i da
je maksimalno upućen u stvar, uredit će se politika izobrazbe.
Sudjelovanje u njoj moglo bi čak biti uvjet za obnašanje nekih
dužnosti (primjerice za zapošljavanje) ili za osobite zadaće
(financijski poslovi). (...)
4. Stručna nesposobnost. Godišnja će procjena omogućiti da se
otkriju dužnosnici s problemima u karijeri ili 'stručno
nesposobni'. Uvest će se sustav 'rane uzbune'. Predložit će se
rješenja za izobrazbu, prilagodbu dužnosti ili radne pokretnosti
unutar kuće. Ako ništa od toga ne uspije, a nesposobnost i dalje
budu potvrđivala dva negativna godišnja izvješća, razmislit će se o
smjeni ili otpuštanju.
5. Plaća. Sustav plaća će se preustrojiti, kako bi Povjerenstvo i
dalje bilo zanimljiv poslodavac. Tako će dužnosnici 's posebnim
odgovornostima i teško opterećeni poslom' biti bolje plaćeni 'u
sklopu sustava nagrađivanja'. (...)
6. Zapošljavanje. Informatička će selekcija prethoditi natječaju
koji će nerijetko biti više specijaliziran. Ukinut će se dobna
granica za sudjelovanje (45 godina). Također bi se trebao osnovati
ured za zapošljavanje koji će biti zajednički za sve europske
ustanove - kojih se tiču drugi aspekti reforme, kao što je ustroj
karijere i modernizacija stegovnog postupka.
7. Resursi. Ljudski: 375 'čisto' novih dužnosti (ili, s odlascima u
mirovinu, tisuću novih lica i petsto premještaja u prve dvije
godine). Proračunski: Povjerenstvo će poštovati predviđenu gornju
granicu upravnih troškova u ustanovama, tj. 2,6 milijarda eura na
godinu: reforma će povući za sobom dodatne troškove od 45 milijuna
eura na pet godina (napose za izborazbu, dok se štedi na potpori za
stan i hranu)."