FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"IVO PILAR" - PREKINUT KONTINUITET ISPITIVANJA JAVNOGA MNIJENJA

ZAGREB, 28. veljače (Hina) - Institut društvenih znanosti "Ivo Pilar" više od godinu dana, od prošlih parlamentarnih izbora, nije radio istraživanje javnog mnijenja, iako su se takva istraživanja te znanstvene ustanove pokazala najkvalitetnijima i najpreciznijima.
ZAGREB, 28. veljače (Hina) - Institut društvenih znanosti "Ivo Pilar" više od godinu dana, od prošlih parlamentarnih izbora, nije radio istraživanje javnog mnijenja, iako su se takva istraživanja te znanstvene ustanove pokazala najkvalitetnijima i najpreciznijima.#L# "Od 1991. do 2000. svake smo godine kontinuirano provodili ispitivanja javnoga mnijenja o svim važnijim događajima, a neke godine i po nekoliko puta", izjavio je ravnatelj Instituta Vlado Šakić, dodavši kako za sada nemaju narudžaba za takva ispitivanja u Hrvatskoj. "Spremni smo za svakoga naručitelja provesti istraživanje javnog mnijenja o bilo kojoj društvenoj činjenici ili pojavi te na osnovi istraživanja predložiti i odgovarajuće akcije", izjavio je Šakić. U dnevnim ili tjednim novinama u zadnje vrijeme često se o različitim temama mogu pročitati rezultati ispitivanja javnog mnijenja, koje rade agencije. Među onima, koji se javljaju na "hrvatskom tržištu javnoga mnijenja", i američki je IRI. Tako sada imamo pomalo paradoksalnu situaciju - od države financiran Institut, ove godine čak u 90-postotnom iznosu, ne provodi znanstvena ispitivanja javnog mnijenja, a neke agencije to rade gotovo svaki mjesec. Josip Županov, jedan od najuglednijih hrvatskih sociologa, smatra kako je u Hrvatskoj "dosta kaotična situacija" s ispitivanjem javnoga mnijenja. "Problem je u tome što dnevni ili tjedni listovi ne mogu čekati studioznije ispitivanje javnog mnijenja, pa se koriste blic anketama, kod kojih nisu toliko problematične formulacije pitanja koliko uzorak jer bi on trebao biti prilagođen predmetu istraživanja", drži Županov. Po njegovim riječima, ispitivanje javnoga mnijenja postalo je biznis, roba, koja se prodaje strankama. Podsjeća na primjer jednoga slovenskoga istraživača, koji je radio istraživanje javnog mnijenja unatrag tridest godina. Takvo istraživanje u jednoj vremenskoj seriji nema nijedna zemlja u tranziciji, ističe, dodajući kako bi jedna agencija, da bi mogla proizvesti vremensku seriju, morala postavljati više godina ista pitanja kako bi se vidio trend razvoja javnog mnijenja. O određenim pitanjima u Hrvatskoj imate homogenizirana mišljenja građana, kao primjerice o nezaposlenosti. O tome se mogu dobiti slični odgovori u Splitu, Osijeku i Zagrebu, ali, na primjer, kad se ispituje javno mnijenje o generalu Norcu, regionalni moment može biti glavna varijabla, kaže Županov, dodajući kako slučajni uzorak u pravilu zahvaća malu populaciju, a i telefonske ankete su često manjkave. "Istraživanje javnoga mnijenja jedan je od poslova Instituta društvenih znanosti 'Ivo Pilar'", izjavio je Šakić, dodavši kako su njihova istraživanja javnoga mnijenja kompleksnija te se ne mogu uspoređivati s istraživanjima agencija i pojedinih novina. "Ako uskoro ne dobijemo narudžbu za ispitivanje javnog mnijenja, morat ćemo naprosto sami pronaći novac za takvo istraživanje, jer kontinuitet ispitivanja moramo nastaviti", napomenuo je Šakić. "Pilarovi" znanstvenici od osnutka Instituta, više od devet godina, radili su stotinjak projekata. Trenutačno rade i šest međunarodnih projekata COST-a, među kojima su zaštita djece te utjecaj Interneta i masovnih medija. (Hina) mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙