ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Dionica državne ceste D1 u dužini od kilometar i pol kod mjesta Tušilović, na kojoj je u proteklih mjesec dana u pet teških prometnih nesreća poginulo šest osoba, samo je jedna od osamdesetak tzv. crnih
točaka koje bi do 2005. trebale biti sanirane, rečeno je na današnjoj zajedničkoj konferenciji za novinare predstavnika MUP-a i Ministarstva pomorstva, prometa i veza.
ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Dionica državne ceste D1 u dužini od
kilometar i pol kod mjesta Tušilović, na kojoj je u proteklih mjesec
dana u pet teških prometnih nesreća poginulo šest osoba, samo je
jedna od osamdesetak tzv. crnih točaka koje bi do 2005. trebale biti
sanirane, rečeno je na današnjoj zajedničkoj konferenciji za
novinare predstavnika MUP-a i Ministarstva pomorstva, prometa i
veza.#L#
Predstavnici dvaju ministarstava na čelu sa načelnikom Sektora
prometne policije Ivanom Stankom i pomoćnikom ministra pomorstva,
prometa i veza Mijom Bezerom zaduženim za cestovni promet odbacili
su kritike da nadležna ministarstva nisu pravodobno reagirala,
istaknuvši da je od prve prometne nesreće kod Tušilovića proteklo
manje od 30 dana.
Na sastanku su, kako je rečeno, utvrđene prometne točke na kojima je
pojačana opasnost od nesreća, a prioriteti za saniranje odrediti će
se Nacionalnim programom o sigurnosti cestovnog prometa. Takvih je
"crnih točaka" oko 80, a među njima je i dio ceste D1 kod
Tušilovića.
Na upit koja su opasna mjesta na hrvatskim prometnicama i zašto se
javnost o tome ne izvijesti, Stanko je odgovorio kako su karte s
"crnim točkama" proteklih godina strani mediji iskoristili za
negativnu promidžbu hrvatskog turizma i kako javno objavljivanje
ne bi imalo nikakav učinak, kao ni postavljanje prometnih znakova
koji bi upozoravali na opasna mjesta.
Na insistiranje novinara Bezer je rekao kako je najveći broj "crnih
točaka" na cesti D1, Podravskoj i Jadranskoj magistrali, te
prigradskim cestama, no, nije precizirao o kojim se točno mjestima
radi.
Podsjetivši da je dio ceste kod Tušilovića nedavno "presvučen"
novim slojem asfalta, Stanko je rekao da će se ta "crna točka"
sanirati nakon što stručnjaci utvrde uzroke nesreća. Do tada će,
kako je rekao, na tom području danonoćno biti pojačan nadzor
prometne policije.
Stanko je odbacio tvrdnje da su hrvatske ceste opasne, rekavši kako
su one "prosječno sigurne" kao i u ostalim europskim zemljama.
Potkrijepio je to statističkim podatkom o 13 poginulih na 100
tisuća stanovnika, što je, kako je rekao, europski prosjek. Dodao
je kako je prije desetak godina taj prosjek bio 27 poginulih.
(Hina) so so