FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAGREB: OTVORENA IZLOŽBA SUVREMENOGA IRANSKOG SLIKARSTVA

ZAGREB, 8. veljače (Hina) - Suvremeno iransko slikarstvo predstavilo se zagrebačkoj kulturnoj javnosti izložbom u Muzeju Mimara pod nazivom "Iran - zemlja kulture i umjetnosti" - Suvremeno iransko slikarstvo. Na izložbi, što ju je otvorila pomoćnica ministra kulture Naima Balić, izložena su djela devet suvremenih iranskih umjetnika.
ZAGREB, 8. veljače (Hina) - Suvremeno iransko slikarstvo predstavilo se zagrebačkoj kulturnoj javnosti izložbom u Muzeju Mimara pod nazivom "Iran - zemlja kulture i umjetnosti" - Suvremeno iransko slikarstvo. Na izložbi, što ju je otvorila pomoćnica ministra kulture Naima Balić, izložena su djela devet suvremenih iranskih umjetnika.#L# Izložbu, ostvarenu u sklopu projekta "Dijalog među kulturama", suorganizirali su Kulturni centar pri Veleposlanstvu Islamske Republike Iran u Zagrebu, Muzej suvremene umjetnosti Teheran i Muzej Mimara u suradnji s Ministarstvom kulture Republike Hrvatske. Otvorenju izložbe nazočio je i iranski veleposlanik u Hrvatskoj Keivan Imani te troje, od devet umjetnika čija su djela izložena u Zagrebu - Afšam Ketabči, Manijeh Sehhi i Reza Bangiz. Na otvorenju je nastupio i iranski glazbeni ansambl "BI DEL". Naima Balić istaknula je nekoliko posebnosti koje su ures večerašnje izložbe, a kao prvu navela je činjenicu što se izložba otvara "u predvečerje proslave 22. obljetnice Islamske Republike Iran". "Ljepota umjetnosti koja predstavlja dio iranskoga kulturnoga identiteta, sazdana od višestrukih različitosti, još je jedna posebnost, u kojoj možemo uživati zahvaljujući tradicionalno dobroj kulturnoj i znanstvenoj suradnji između Irana i Hrvatske", istaknula je gospođa Balić. Moderno slikarstvo u pravome smislu riječi u Iranu započinje 1940. kada je otvorena Teheranska akademija moderne umjetnosti, rekao je attache za kulturu pri iranskome veleposlanstvu u Zagrebu Mesud Šejkh Zeinedini. Prema njegovim riječima poslije 1979. moderno je slikarstvo bilo u drugome planu, jer su na prvome mjestu bili slikari tradicionalisti, no danas su, istaknuo je Zeinedini, suvremeni iranski umjetnici stvorili novi samostalni moderni umjetnički izraz. Okupljenu publiku pozdravila je i slikarica Afšam Ketabči, rekavši da dolazi iz zemlje koja je baštinik kulture starije od 7000 godina. Kako je kazala, iranske žene-umjetnice našle su svoje mjesto u svim područjima umjetnosti, a njihova je sigurna pozicija posljedica Islamske revolucije koja se dogodila u Iranu. Tugomir Lukšić, ravnatelj Muzeja Mimara, podsjetio je na četiri glavna razdoblja koja je od 1911. do danas prošla iranska moderna umjetnost. Prvo razdoblje od 1911.-1942. u znaku je velikoga slikara Kamala- ol-Molka, koji je u Teheranu 1911. osnovao Školu lijepih umjetnosti, prekinuo s iranskim tradicionalizmom i u iransko slikarstvo uveo europski naturalizma i akademizam. Od 1942. do 1958. razdoblje je velike otvorenosti iranske umjetnosti prema modernim tendencijama, a tada su se iskristalizirale tri skupine iranskih umjetnika - tradicionalisti, umjetnici moderniteta te umjereni. Treće razdoblje počinje 1958. kada je i održan prvi Teheranski biennale koji je afirmirao eksperimentalni pristup umjetničkom stvaranju. Četvrto razdoblje počelo je pak Islamskom revolucijom 1979. i traje do danas. S početkom te revolucije, istaknuo je ravnatelj Muzeja Mimara, "likovnu je scenu zapljusnuo val populističkog i tezičnog stvaranja, angažiranog likovnog izražavanja s nacionalnim i vjerskim motivima i jasnim propagandnim sloganima". No već duže vrijeme, zaključio je Lukšić, obnavljaju se istinski kreativni napori iranskih umjetnika koji se uključuju u suvremene međunarodne umjetničke tendencije, kojima daju i istinski prinos. (Hina) ip sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙