AT-HR-MEDIJI-Gospodarstvo/poslovanje/financije AU-2.II.-DIE PRESSE-VEČERNJI LIST AUSTRIJADIE PRESSE2. II. 2001.'Večernji list' kao platforma austrijsko-hrvatskog dijaloga"U četvrtak su novi vlasnici 'Večernjega lista' u Zagrebu
sazvali glavnu skupštinu kako bi izvijestili što će s listom biti u buduće. 'Styria Medien AG' preko svoje je tvrtke kćeri 'Hrvatska-Styria' preuzela 98 posto dioničkog društva. 'Za nas to nije samo preuzimanje najvećega hrvatskog dnevnika. Želimo da bude i platforma austrijsko-hrvatskog dijaloga', izjavio je Horst Pirker, predsjedajući tvrtke 'Styria Medien AG' i predstavnik nadzornog odbora hrvatskih novina. Ukazao je na 'duboke povijesne korijene' između dviju zemalja i nada se 'dobitku obiju zemalja koji nadilazi gospodarsku računicu'. Hrvatski medijski prostor još je obilježen proteklim desetljećem, rekao je upravitelj 'Večernjeg lista' Klaus Schauer. 'Novinama se na veliko upravljalo. Glavne je urednike postavljala vlada.' Planirano novo pozicioniranje lista ne bi trebalo, kako naglašava Pirker, 'odražavati naša mišljenja nego mišljenja hrvatskih čitatelja.' Ne planiraju u Hrvatsku izvoziti domaće strategije uspjeha, nego žele 'suvremeno tumačenje hrvatske novinske kulture', ili, kako kaže Schauer: 'Želimo raditi
AUSTRIJA
DIE PRESSE
2. II. 2001.
'Večernji list' kao platforma austrijsko-hrvatskog dijaloga
"U četvrtak su novi vlasnici 'Večernjega lista' u Zagrebu sazvali
glavnu skupštinu kako bi izvijestili što će s listom biti u buduće.
'Styria Medien AG' preko svoje je tvrtke kćeri 'Hrvatska-Styria'
preuzela 98 posto dioničkog društva. 'Za nas to nije samo
preuzimanje najvećega hrvatskog dnevnika. Želimo da bude i
platforma austrijsko-hrvatskog dijaloga', izjavio je Horst
Pirker, predsjedajući tvrtke 'Styria Medien AG' i predstavnik
nadzornog odbora hrvatskih novina. Ukazao je na 'duboke povijesne
korijene' između dviju zemalja i nada se 'dobitku obiju zemalja
koji nadilazi gospodarsku računicu'. Hrvatski medijski prostor još
je obilježen proteklim desetljećem, rekao je upravitelj 'Večernjeg
lista' Klaus Schauer. 'Novinama se na veliko upravljalo. Glavne je
urednike postavljala vlada.' Planirano novo pozicioniranje lista
ne bi trebalo, kako naglašava Pirker, 'odražavati naša mišljenja
nego mišljenja hrvatskih čitatelja.' Ne planiraju u Hrvatsku
izvoziti domaće strategije uspjeha, nego žele 'suvremeno tumačenje
hrvatske novinske kulture', ili, kako kaže Schauer: 'Želimo raditi
hrvatski list za Hrvate'.'
Naklada je između 200 i 300 tisuća primjeraka, otprilike 700 do 800
tisuća čitatelja dnevno (u Hrvatskoj ne postoji točna medijska
analiza). Pri tomu 'Večernji list' ima godišnji promet od
preračunato 600 milijuna šilinga. Poduzeću pripadaju i tiskara,
promidžbeno-posrednička agencija, dvije trgovačke tvrtke (za uvoz
papira i izvoz drva) kao i mobilna telefonska mreža.
Schauer drži da dnevnik za sada ima 'problem pozicioniranja'.
Pirker opisuje stanje lista: 'To je masovna novina ali nije žuta'.
To je izazov za budućnost: 'Riječ je o tomu da ostane vodeći medij,
ali da to ne pokopa sve zahtjeve.' Pri tomu je za njega važno
ponajprije da novinari lista u buduće rade 'neovisno od svih
stranaka i zastupanja interesa'. Ranije je i 'Večernji list'
zapravo bio organ vlade. 'To će se uvelike promijeniti'",
izvješćuje novinar i.w.