WASHINGTON, 8. siječnja (Hina) - Komešanje među američkim zračnim prijevoznicima započeto najavljenim spajanjem tvrtki United i US Airways i obavljenim spajanjem Northwesta i Continentala, nastavljeno je u ponedjeljak kad je treći
veliki prijevoznik, American objavio namjeru da kupi tvrtku Trans World Airlines (TWA) i udio u DCAiru.
WASHINGTON, 8. siječnja (Hina) - Komešanje među američkim zračnim
prijevoznicima započeto najavljenim spajanjem tvrtki United i US
Airways i obavljenim spajanjem Northwesta i Continentala,
nastavljeno je u ponedjeljak kad je treći veliki prijevoznik,
American objavio namjeru da kupi tvrtku Trans World Airlines (TWA)
i udio u DCAiru.#L#
U stručnim krugovima se komentira da ova složena transakcija
olakšava spajanje Uniteda i US Airwaysa na što je bilo dosta
prigovora jer bi nova tvrtka postala gotovo monopolist u istočnoj
polovici SAD.
Kupnjom TWA American postaje konkurentan Unitedu koji je već sada
najveći avioprijevoznik na svijetu.
Prigovori najavljenom poslu čuju se zasad samo od onih koji žale što
će s neba nestati najstarija zrakoplovna tvrtka - TWA. American će
otkupiti i 49 posto dionica washingtonskog DCAira koji je nastao
odvajanjem dijela domaćeg prometa od US Airwaysa.
American se obvezao da neće otpustiti nikoga od 20 tisuća
zaposlenih u TWA-u tako da će nova tvrtka imati 65 tisuća
zaposlenih. Nakon spajanja bi imala tri glavna aerodroma - St.
Louis, Chicago O'Hare i Dallas-Fort Worth. Samo od prometa kroz St.
Louis American bi mogao izvući oko 100 milijuna dolara godišnje.
Pojedinosti dogovora i cijena ove transakcije bit će objavljeni u
srijedu.
Američke vlasti već su dopustile udruživanje tvrtki Northwest
Airlines i Continental. Od velikih avioprijevoznika samo Delta
zasad ostaje samostalna.
(Hina) fp sd