ZAGREB, 2. siječnja (Hina) - Uspješna turistička sezona 2000. i povratak turista u Hrvatsku upućuju na to da su perspektive hrvatskog turizma u novom tisućljeću izvrsne, a kao gospodarska djelatnost turizam definitivno postaje
strateško opredjeljenje hrvatske Vlade.
ZAGREB, 2. siječnja (Hina) - Uspješna turistička sezona 2000. i
povratak turista u Hrvatsku upućuju na to da su perspektive
hrvatskog turizma u novom tisućljeću izvrsne, a kao gospodarska
djelatnost turizam definitivno postaje strateško opredjeljenje
hrvatske Vlade.#L#
Ocjena je to predsjednika hrvatske Vlade Ivice Račana koju uz
ocjene o perspektivama hrvatskog turizmu ministrice turizma Pave
Župan Rusković, ministra za obrt, malo i srednje poduzetništvo
Željka Peceka i ministra za europske integracije Ivana Jakovčića
donosi u prosinačkom broju Stručna revija za turizam UT
(Ugostiteljstvo i turizam).#L#
Račan je naglasio kako je hrvatska Vlada već u ovoj godini započela
provoditi niz mjera za poticanje turizma, od privatizacije
hotelsko-ugostiteljskih tvrtki, smanjenja poreza, povezivanja
poljoprivrednika i hotelijera do ulaganja u zapostavljene oblike
turizma.
Razvoj turizma u Hrvatskoj ovisit će najvećim dijelom o nama samima
odnosno onome koliko budemo znali iskoristiti svoja prirodna
bogatstva, kulturnu baštinu, dosjetljivost i poslovni duh naših
ljudi. Kroz prave poticaje države kao i mijenjanje turističke
ponude kombiniranjem tradicionalnih i modernijih oblike turizma,
možemo stvoriti još privlačniju sliku Hrvatske u svijetu, kazao je
Račan.
Ministrica turizma Pave Župan Rusković smatra da u novo tisućljeće
hrvatski turizam ulazi s velikim ciljevima, ali i realnom osnovom
da se ciljevi realiziraju u idućih nekoliko godina. Pri tome,
ministrica naglašava kako sve one koji se bave turizmom očekuje
puno posla. Osnovna zadaća hrvatskog turizma u idućem razdoblju je
što prije riješiti probleme neodgovarajuće infrastrukture i
prometne povezanost, a na državi je poticanje poduzetničke
svijesti povoljnim kreditima ne bi li ljudi shvatili da mogu i sami
nešto raditi te tako doprinijeti razvoju turističke ponude. Time se
može najprije očekivati i produljenje sezone, što je jedan od
ciljeva nove strategije hrvatskog turizma. Župan Rusković je
dodala kako pri tome posebno veseli interes za privatizaciju
hotelskih tvrtki i vjeruje kako će novi potencijalni investitori i
vlasnici potaknuti poslovni duh i u naših ljudi da krenu u poslove,
a ne da čekaju da im se nešto "servira na pladnju".
S ministricom turizma slaže se i ministar za obrt, malo i srednje
poduzetništvo Željko Pecek koji perspektive hrvatskog turizma u
novom tisućljeću vidi u oživljavanju poduzetničkog duha te
osmišljavanju nove turističke ponude. U tom dijelu veliku ulogu
imat će malo gospodarstvo jer je vitalno i prilagodljivo te kao
takvo može i najbrže reagirati, drži Pecek. S tim ciljem su ove
godine Ministarstvo turizma i Ministarstvo za obrt, malo i srednje
poduzetništvo sklopili ugovore o kreditnim linijama s pet
poslovnih banaka namijenjenih razvoju malog gospodarstva u
turizmu.
Uz to, Pecek dodaje kako unatoč dugoj i bogatoj tradiciji, hrvatski
turizam u idućim godinama mora ponuditi nove usluge i kvalitetu da
bi bio konkurentan. Pri tome, u ponudi potrebno je razvijati
selektivne vrste turizma vezane uz kontinentalni odnosno obalni
dio te spojiti zeleno-kontinentalni i plavo-morski turizam.
Ministar za europske integracije Ivan Jakovčić drži da je turizam
najbliži kriterijima Europske unije o kojoj će dijelom ovisiti i
razvoj te grane u novom tisućljeću. Isto tako, turizam je
definitivno najbolji hrvatski predstavnik u europskom
gospodarstvu jer, kako ocjenjuje Jakovčić, to je za sada jedini
sektor koji, iako još ne u potpunosti, zadovoljava četiri osnovne
slobode Europske unije - slobodno kretanje ljudi, roba, usluga i
kapitala, a što je i u Hrvatskoj primjetno u vrijeme trajanja
turističke sezone. Hrvatski turizam će u novom tisućljeću morati
postati konkurentniji i prilagodljiviji mjerama EU-a. Pri tome
Jakovčić pojašnjava da se i u EU događa nov pristup kreiranju
zajedničke turističke strategije koji počiva na tri stupa -
konkurentnosti, kvaliteti i održivim ekološkim standardima.
Za hrvatski je turizam stoga, drži Jakovčić, u idućim godinama
važno pronaći strateške partnere za udruživanje u poslovnim
projektima kao i zajedničko sudjelovanje u inicijativama i
programima EU-a. Hrvatski turizam traži restrukturiranje i
pozicioniranje na međunarodnom turističkom tržištu, a za to će nam,
kako smatra Jakovčić, definitivno trebati pomoć i stranih
stručnjaka i kapitala.
(Hina) tam ds