ZAGREB, 23. prosinca (Hina) - Ministarstvo financija predložit će raspisivanje novog natječaja za prodaju Čazmatransa kako bi se pronašao novi vlasnik koji će provesti modernizaciju tvrtke, a ne da ta tvrtka ovisi o Stečajnom sudu i
tri suca, kazao je pomoćnik ministra financija Velimir Rajković, koji je ujedno i na čelu Odbora vjerovnika.
ZAGREB, 23. prosinca (Hina) - Ministarstvo financija predložit će
raspisivanje novog natječaja za prodaju Čazmatransa kako bi se
pronašao novi vlasnik koji će provesti modernizaciju tvrtke, a ne
da ta tvrtka ovisi o Stečajnom sudu i tri suca, kazao je pomoćnik
ministra financija Velimir Rajković, koji je ujedno i na čelu
Odbora vjerovnika.#L#
Naime, pojasnio je Rajković, to je jedno od rješenja za spas
poduzeća čiji je stečaj pokrenut prije 14 mjeseci, a tijekom kojih
nije došlo do poboljšanja poslovanja.
Stečaj u Čazmatransu pokrenut je upravo na prijedlog Ministarstva
financija, a radi neplaćanja poreza i doprinosa. Toga dana poduzeće
je imalo blokiran žiro račun na iznos od 335 milijuna kuna,a njegova
je blokada trajala neprekidno od 23. prosinca 1997. godine.
Nakon drugog ročišta, utvrđene su nesporne tražbine vjerovnika u
visini od 446 milijuna kuna, što je 2,6 puta više od imovine
poduzeća te 1,8 posto više od prihoda poduzeća.
Predstavnik Ministarstva financija, kao predsjednik Odbora
vjerovnika, drugi vjerovnici i bivša stečajna upraviteljica
složili su se kako su za saniranje Čazmatransa potrebne investicije
u vozni park, restrukturiranje i modernizacija tvrtke te je
odlučeno putem natječaja pronaći novog vlasnika.
Na natječaj se javila slovenska tvrtka Viator-Vektor koja 75 posto
svojih prihoda ostvaruje na europskom tržištu. Ta je tvrtka dala
jedinu pravu ponudu koja je zadovoljila uvjete natječaja (zadržati
sve radnike u narednih pet godina, investirati u novu opremu), no
Stečajno vijeće Trgovačkog suda u Bjelovaru bez ikakvog je pravnog
osnova i obrazloženja, smatra Rajković, odbilo ponudu Viator-
Vektora.
Financijski položaj i tržišna pozicija Čazmatransa iz dana u dan je
sve gora, ne investira se niti se obnavlja vozni park, a imovina se
rasprodaje, upozorava Rajković.
Stoga je po njegovom mišljenju jedino preostalo raspisati novi
natječaj, kojim će se pronaći novi vlasnik.
(Hina) tp db