FR-masoni-Sekte/kultovi franc-le nouvel observateur 12.12.02. raskoljena masonerija? FRANCUSKALE NOUVEL OBSERVATEUR12.XII.2002.Kraj balkanizacije?"Nakon velike uzavrelosti iz svibnja 68., kada slobodno zidarstvo, kojega je izostanak
iznenadio, nije dobilo ulogu koju je imalo 1848. i 1871., ojačao je pokret razdvajanja frakcija. Danas više ni ne računamo mikrofrakcije i lože koje se proglašavaju 'neovisne' i koje velike frakcije rado proglašavaju 'divljim'. Ta je balkanizacija francuskog masonskog krajolika užasna težnja novijeg doba. Stanje koje iz toga proistječe dovelo je različite frakcije pred brojne probleme. Jedan među njima je i teškoća da se prepoznaju izvorne masonske značajke skupinica mutnog podrijetla: u takvim slučajevima zapravo postoji pogibelj od ubacivanja, ili od sektaškog skretanja. Takve promjene u masonskoj instituciji svjedoče i o utjecaju rascjepkanog društva u kojemu nestaje tradicionalna solidarnost i gdje prevladava individualizam i vjerski i intelektualni 'amaterizam'. Tomu treba dodati razočaranje nekih zbog velikih svađa i karijerističkih ambicija od kojih se slobodno zidarstvo još uvijek ne zna zaštititi, napose u masonskim udrugama, takozvanim bratstvima koja se danas sve više
FRANCUSKA
LE NOUVEL OBSERVATEUR
12.XII.2002.
Kraj balkanizacije?
"Nakon velike uzavrelosti iz svibnja 68., kada slobodno zidarstvo,
kojega je izostanak iznenadio, nije dobilo ulogu koju je imalo
1848. i 1871., ojačao je pokret razdvajanja frakcija. Danas više ni
ne računamo mikrofrakcije i lože koje se proglašavaju 'neovisne' i
koje velike frakcije rado proglašavaju 'divljim'. Ta je
balkanizacija francuskog masonskog krajolika užasna težnja
novijeg doba. Stanje koje iz toga proistječe dovelo je različite
frakcije pred brojne probleme. Jedan među njima je i teškoća da se
prepoznaju izvorne masonske značajke skupinica mutnog podrijetla:
u takvim slučajevima zapravo postoji pogibelj od ubacivanja, ili od
sektaškog skretanja. Takve promjene u masonskoj instituciji
svjedoče i o utjecaju rascjepkanog društva u kojemu nestaje
tradicionalna solidarnost i gdje prevladava individualizam i
vjerski i intelektualni 'amaterizam'. Tomu treba dodati
razočaranje nekih zbog velikih svađa i karijerističkih ambicija od
kojih se slobodno zidarstvo još uvijek ne zna zaštititi, napose u
masonskim udrugama, takozvanim bratstvima koja se danas sve više
pobijaju. U lipnju 2001., devet francuskih frakcija - Velika
francuska državna loža zasad je izvan tog pokreta - odlučilo je
stvoriti zajednički prostor dijaloga, rada i izražavanja mišljenja
pod nazivom Francusko slobodno zidarstvo. U to je ime, nekoliko
mjeseci kasnije, Predsjednik Republike primio devet velikih
majstora i majstorica. Ta je inicijativa očito označila novu etapu
u francuskim masonskim odnošajima. Najavljuje li ona, nakon više
desetljeća stalnih svađa i bezrazložnog suparništva, miran ustroj
francuske masonerije? Samo će budućnost to potvrditi. Zajednički
osnutak Francuskog masonskog instituta (IMF) koji želi promicati
kulturni ugled francuskog slobodnog zidarstva kroz njegovu
povijest i kroz proživljeno iskustvo raznolikosti, mogao bi biti
prvi znak toga. U času kada promjene u našemu svijetu postavljaju
masoneriji pred mnoge etičke probleme i kada izgradnji političke
Europe može odgovarati pravi 'europski masonski prostor', mnogi su
francuski masoni svjesni važnosti izazova. Čini se da su njihove
pobude stvarne i iskrene, ali na njima je da, ako žele, otjeraju
zloduhe nesloge koji su u prošlosti često pohodili njihove hramove
i bili poslastica povjesničara...", piše Roger Dachez, predsjednik
Francuskog masonskog instituta, autor knjige 'Povijest francuskog
slobodnog zidarstva' koja će uskoro izaći i član Francuske državne
lože.