GB-HR-RU-nafta-Glasila/mediji-Gospodarstvo/poslovanje/financije bbc-16.XII.2002. hrvatska u projektu BRITANSKI RADIO - BBC16. XII. 2002.Hrvatska u velikom projektu integracije naftovodaU Zagrebu su predstavnici šest zemalja,
uključujući Hrvatsku, potpisali sporazum o spajanju naftovoda "Družba" i "Adria" u jedan kojim će se nafta iz Rusije transportirati u Omišalj.Iz tog bi se krčkog terminala nafta tankerima odvozila u europske i američke luke, čime bi, prema mišljenju nekih stručnjaka, Hrvatska mogla postati jedna od ključnih karika u opskrbi Sjedinjenih Država ruskom naftom. Hrvatski predsjednik Stipe Mesić, koji je u nedjelju primio predstavnike zemalja i kompanija uključenih u taj veliki projekt, izjavio je da je riječ sigurno o jednom od najvažnijih poslova za Hrvatsku u ovom desetljeću, koji će "imati odraza" i na znatno dulje razdoblje. Spajanjem dvaju naftovoda dobiva se mogućnost jeftinijeg i ekološki sigurnijeg transporta nafte na udaljenosti od 3200 kilometara od Rusije, preko Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke i Madžarske do Omišlja na otoku Krku. Time bi se, prema procjenama, samo u prvoj od triju faza realizacije prihodi Jadranskog naftovoda povećali za 30 milijuna dolara.
BRITANSKI RADIO - BBC
16. XII. 2002.
Hrvatska u velikom projektu integracije naftovoda
U Zagrebu su predstavnici šest zemalja, uključujući Hrvatsku,
potpisali sporazum o spajanju naftovoda "Družba" i "Adria" u jedan
kojim će se nafta iz Rusije transportirati u Omišalj.
Iz tog bi se krčkog terminala nafta tankerima odvozila u europske i
američke luke, čime bi, prema mišljenju nekih stručnjaka, Hrvatska
mogla postati jedna od ključnih karika u opskrbi Sjedinjenih Država
ruskom naftom.
Hrvatski predsjednik Stipe Mesić, koji je u nedjelju primio
predstavnike zemalja i kompanija uključenih u taj veliki projekt,
izjavio je da je riječ sigurno o jednom od najvažnijih poslova za
Hrvatsku u ovom desetljeću, koji će "imati odraza" i na znatno dulje
razdoblje.
Spajanjem dvaju naftovoda dobiva se mogućnost jeftinijeg i
ekološki sigurnijeg transporta nafte na udaljenosti od 3200
kilometara od Rusije, preko Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke i
Madžarske do Omišlja na otoku Krku.
Time bi se, prema procjenama, samo u prvoj od triju faza realizacije
prihodi Jadranskog naftovoda povećali za 30 milijuna dolara.
Realizacija projekta kojim bi se podmirivalo više od polovine
potreba američkih strateških rezervi, donijela bi Hrvatskoj promet
od milijardu dolara na godinu.
Hrvatska je strana potpisivanjem sporazuma prihvatila obvezu da
dodatnim ulaganjima do 2004. omogući transport nafte od Siska do
Omišlja i poboljša uvjete pretovara u tankere u Omišlju.
Broj uplovljavanja tankera u omišaljsku luku povećat će se tim
projektom na 80, što je još uvijek daleko od rekordne 1991. kad ih je
ondje uplovilo čak 104.
U poduzeću Jadranski naftovod tvrde da će se velika pozornost u
realizaciji jedinstvenog naftovoda, kojim će u završnoj fazi iz
Rusije u Omišalj i dalje u Sjedinjene Države prolaziti 15 milijuna
tona nafte na godinu, poklanjati zaštiti okoliša, a očekuju i
otvaranje novih radnih mjesta.
O vrijednosti projekta govori i to što je već najavom potpisivanja
sporazuma cijena dionica Jadranskog naftovoda skočila 20 posto.
(BBC)