ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - Prihvati li Sabor predloženi Zakon o zaštiti potrošača i hrvatski će građani napokon moći ograničiti iznose svojih telefonskih računa.
ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - Prihvati li Sabor predloženi Zakon o
zaštiti potrošača i hrvatski će građani napokon moći ograničiti
iznose svojih telefonskih računa. #L#
Odredba da davatelji telekomunikacijskih usluga moraju potrošaču
na njegov zahtjev i bez naknade omogućiti limitiranje mjesečnih
telefonskih računa nalazi se u konačnoj verziji spomenutog zakona,
koji će se u četvrtak naći pred Vladom.
Građani bi dakle mogli odlučiti koliko će mjesečno potrošiti na
telefon, koje će usluge koristiti i na koji rok.
Na telefonskom računu koji dobiju morali bi biti svi podatci
potrebni za obračun iznosa koji moraju platiti.
To konkretno znači, da bi račun morao sadržavati popis svih
pozivanih brojeva s kojima je veza ostvarena, vrijeme i trajanje
poziva, kunski iznos za svaku uspostavljenu vezu itd.
Računi bi se izdavali besplatno, a u slučajevima kad bi potrošač
prigovorio na račun, posebice pismenim putem, davatelji
telekomunikacijskih usluga morat će mu besplatno dokazati da je
ispostavljeni iznos točan.
Zakon o potrošačima domaćem bi potrošaču trebao zajamčiti prava
kakva do sada nije imao, a kakva imaju potrošači u zemljama Europske
unije.
Tako bi se primjerice potrošnja struje i vode napokon obračunavala
po stvarnoj potrošnji očitanoj na mjerilu. Način mjerenja i
obračunavanja propisao bi ministar nadležan za trgovinu s drugim
resornim ministarstvima i tijelima, među kojima je i Vijeće
potrošača.
Cijene u maloprodaji obvezno bi se morale istaknuti kao konačne,
dakle, s uključenim PDV-om, na plaćene predujmove duže od mjesec
dana, primjerice kod kupnje namještaja, trgovac bi kupcu plaćao
kamatu jedanku onoj koju na sredstva oročena na tri mjeseca
isplaćuje poslovna banka u kojoj trgovac ima račun.
(Hina) bm az