US-E-vlast-moć-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Financijsko-poslovne usluge-Organizacije/savezi-Ratovi WT 5. XII. eu postaje centralizirana superdržava SJEDINJENE DRŽAVETHE WASHINGTON TIMES5. XII. 2002.Europske suverene države
zamjenjuje centralizirana birokratska superdržava"Europa kakvu poznajemo nestaje. Uskoro neće biti Francuske, Njemačke, Italije, Austrije, Španjolske, Danske, Belgije, Nizozemske, Grčke, Irske niti Velike Britanije. Svaka od tih država će nestati. Umjesto njih će se pojaviti Europska Unija. Suverene države kontinentalne Europe i Velika Britanija rezultat su jedinstvenih povijesti i bogatih i različitih kultura. Jezik svake od država, umjetnost, literatura, filozofija, glazba, arhitektura, kuhinja odražavaju jedinstveni karakter povijesti svake od država. Ovu nevjerojatnu raznolikost zamijenit će umjetna tvorevina koja nema povijesti ni jezika. Što je Europska Unija do li centralizirana birokracija s monetarnom jedinicom? Što objašnjava ovaj nevjerojatni nestanak zemalja koje su, do sada, žestoko branile vlastite nacionalne identitete. Početni poticaj svoje korijene ima u uvjerenju pristaša slobodne trgovine kako će uklanjanje carinskih granica spriječiti ratove
SJEDINJENE DRŽAVE
THE WASHINGTON TIMES
5. XII. 2002.
Europske suverene države zamjenjuje centralizirana birokratska
superdržava
"Europa kakvu poznajemo nestaje. Uskoro neće biti Francuske,
Njemačke, Italije, Austrije, Španjolske, Danske, Belgije,
Nizozemske, Grčke, Irske niti Velike Britanije. Svaka od tih država
će nestati. Umjesto njih će se pojaviti Europska Unija.
Suverene države kontinentalne Europe i Velika Britanija rezultat
su jedinstvenih povijesti i bogatih i različitih kultura. Jezik
svake od država, umjetnost, literatura, filozofija, glazba,
arhitektura, kuhinja odražavaju jedinstveni karakter povijesti
svake od država.
Ovu nevjerojatnu raznolikost zamijenit će umjetna tvorevina koja
nema povijesti ni jezika. Što je Europska Unija do li
centralizirana birokracija s monetarnom jedinicom?
Što objašnjava ovaj nevjerojatni nestanak zemalja koje su, do sada,
žestoko branile vlastite nacionalne identitete.
Početni poticaj svoje korijene ima u uvjerenju pristaša slobodne
trgovine kako će uklanjanje carinskih granica spriječiti ratove
stvarajući gospodarsku međuovisnost zajedničkog europskog
tržišta. Ovo zajedničko tržište rezultiralo bi s više bogatstva i
napretka, što bi, pak, pomoglo poslijeratnu rekonstrukciju Europe
i spriječilo komunističku ekspanziju. Kada je pokrenuta
realizacija zajedničkog tržišta, drugi argumenti i razvoj stanja
pretvorili su plan za gospodarsku integraciju u planove za
političku uniju.
Iznošeni su argumenti kako bi slobodna trgovina rezultirala
prevelikim razlikama i bila nepoštena osim u slučaju da zemlje
imaju jednake porezne, monetarne i proračunske politike. Iz toga je
proizišla potreba za nadnacionalnim zakonom i zajedničkom
valutom.
Strah Francuza od Njemačke dodatno je potaknuo odlučnost da se
zemlje vežu u političku uniju.
Intelektualni i propagandni napadi na 'šovinističke' nacionalne
identitete oslabjeli su privrženost državi, dok je istodobno
antiamerikanizam rezultirao željom za europskom superdržavom koja
bi bila sposobna oduprijeti se pritiscima SAD-a.
Nesigurni položaj Britanije u svijetu, zajedno s programom
laburističke stranke - uništenjem tradicionalne Engleske, značio
je to da je Velika Britanija u rukama Europe.
Posljednji čavao u lijes suverenosti europskih država zabija
centralizirana europska birokracija.
Tehnički, Europska Unija je ugovor koji potpisuju suverene
države.
No, Europsko povjerenstvo i europski 'dvor' koji su stvoreni kako
bi posredovali u nesuglasicama stvaraju europski zakon i vladaju
ediktima.
Svjedoci smo jedinstvene činjenice da zakon Europske Unije postoji
i prije nego što postoji država Europska Unija.
Europska Unija stvara samu sebe uspješno namećući svoju vlast. Neke
od zemalja članica se tuže zbog ovoga, no edikti EU-a ipak se uvijek
poštuju.
Na primjer, od samog početka zrakoplovstva, suverenost znači pravo
države da kontrolira vlastiti zračni prostor i prava na slijetanje
inozemnih zrakoplovnih tvrtki. 'Europski sud' nedavno je presudio
da su se zemlje članice, a da to ni same nisu znale, odrekle prava da
sklapaju sporazume koji se tiču zrakoplovstva, i objavio je da svi
postojeći sporazumi ne vrijede. 'Sud' je objavio kako suverenost u
pogledu zračnog prostora sada ima Europsko Povjerenstvo.
Britanci koji se protive Europskoj Uniji tvrde da britanska vlada,
prema ustavu, ne može predati suverenitet Velike Britanije
Europskoj Uniji i da bi bilo kakav prijenos moći takvog tipa
predstavljao izdaju.
Ti protivnici, od kojih su mnogi učeni ljudi, mogli bi biti u pravu.
Međutim, ispit suverenosti prema međunarodnom zakonu može se
dobiti odgovorom na ovo pitanje: 'Štuju li se redovito edikti
Europske Unije na teritorijima za koje EU tvrdi kako ima suverenost
nad njima?' Ako je odgovor na ovo pitanje 'da', onda je Europska
Unija suverena.
Mnogi se pitaju koja bi teorija ponašanja mogla objasniti voljnost
državnih političara da se odreknu svoje moći ustupajući
suverenitet Europskoj Uniji.
Za SAD, ovo znači uspon suparničke države i suparničke valute.
Slijepi na izazove koja će Europa uskoro predstavljati, SAD je
zaokupljen Irakom, nebitnom državom koja ne posjeduje ni bitniju
vojnu niti gospodarsku silu.
Niti jedan političar ne razumije implikacije nestanka europske
suverenosti. Gabriel Kolko u svojoj posljednjoj knjizi 'Još jedno
stoljeće rata', konkretizira problem: 'Oni koji postanu čelnici
država postaju konformisti kada su posrijedi najvažnija pitanja, a
pojedince koji racionalno procjenjuju informacije - pa stoga često
kritiziraju tradicionalne premise - uklanjaju iz politike čim se
pojave.'
Stoga SAD započinje rat na Bliskom istoku ignorirajući uspon
glavnih suparnika, Kine i Europske Unije, koje su sposobne okončati
hegemoniju SAD-a na Pacifiku i Atlantiku", piše Paul Craig
Roberts.