FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DW 4. XII. TISAK

DE-EU-US-proračun-Vlada-Politika DW 4. XII. TISAK DEUTSCHE WELLE - DW4. XII. 2002.TisakGlavna tema današnjih izdanja novina u Njemačkoj je nešto što će Nijemci osjetiti na svom novčaniku: rebalans proračuna za ovu godinu i novi nacrt proračuna za sljedeću. Mittelbayerische Zeitung drži da umjesto da se smanjuju nova zaduženja, ministar financija Eichel je morao žestoko posegnuti za posuđenim novcem. Samo za ovu godinu će to biti preko 13 milijardi eura. Time ne raste samo brdo dugova, nego prije svega i iznos za kamate u sljedećim godinama. Zapravo ovaj proračun već krši ustav jer nova zaduženja su znatno veća od investicija. Samo zakletvom da je uzrok ukupna slabost u gospodarstvu, mogla se je prijeći ova ustavna prepreka. Ali jedan poduzetnik u sličnoj situaciji ne bi imao drugog izlaza nego krenuti prema trgovačkom sudu da proglasi stečaj.Weser-Kurier komentira istražno povjerenstvo koje bi trebalo ispitati jesu li socijaldemokrati u nedavnoj predizbornoj bitci namjerno krili loše gospodarske pokazatelje i davali obećanja za koja su znali da ih ne mogu ispuniti. Istražna povjerenstva nisu sudovi nego su i oni instrumenti političke borbe. Takvi su i njihovi
DEUTSCHE WELLE - DW 4. XII. 2002. Tisak Glavna tema današnjih izdanja novina u Njemačkoj je nešto što će Nijemci osjetiti na svom novčaniku: rebalans proračuna za ovu godinu i novi nacrt proračuna za sljedeću. Mittelbayerische Zeitung drži da umjesto da se smanjuju nova zaduženja, ministar financija Eichel je morao žestoko posegnuti za posuđenim novcem. Samo za ovu godinu će to biti preko 13 milijardi eura. Time ne raste samo brdo dugova, nego prije svega i iznos za kamate u sljedećim godinama. Zapravo ovaj proračun već krši ustav jer nova zaduženja su znatno veća od investicija. Samo zakletvom da je uzrok ukupna slabost u gospodarstvu, mogla se je prijeći ova ustavna prepreka. Ali jedan poduzetnik u sličnoj situaciji ne bi imao drugog izlaza nego krenuti prema trgovačkom sudu da proglasi stečaj. Weser-Kurier komentira istražno povjerenstvo koje bi trebalo ispitati jesu li socijaldemokrati u nedavnoj predizbornoj bitci namjerno krili loše gospodarske pokazatelje i davali obećanja za koja su znali da ih ne mogu ispuniti. Istražna povjerenstva nisu sudovi nego su i oni instrumenti političke borbe. Takvi su i njihovi rezultati. Često ne proizvode čak ni dovoljno materijala za novu svađu. Možda se na taj način politički kanalizira ljutnja građana. Ali mnogo je vjerojatnije da će na kraju ispasti kako su sve mačke sive. Povrh toga treba istražiti prošlost koja je davno završena i zaključena izborima. Mnogo važnije od jučerašnje istrage o mogućoj prijevari bilo bi danas svađati se o sutrašnjim konceptima. Ali u tom području oporba ne izlazi iz svojih zaklona. Tisak danas komentira i jučer objavljeni crnu listu tankera koji više neće smjeti ulaziti u europske vode jer su podjednako opasni kao potonuli Prestige. Među listovima na njemačkoj obali - pred kojom je, na sreću bez posljedica, prošao i ovaj tanker - jedva da ima razumijevanja za takvo polovično rješenje. Bremer Nachrichten piše da tankera s jednom oplatom, po Greenpeaceu, trenutačno ima više od 3600 i to starijih od 25 godina. S obzirom na taj broj popis povjerenice De Palacio od 66 posebno nesigurnih brodova predstavlja jednostavno sramotu. Općenito se Europsko povjerenstvo mora zapitati kako je uopće moguće da zemlje članice jednostavno i bez posljedica ignoriraju propise koji su na snazi u uniji? Propisane kontrole u lukama jednostavno se ne provode. Ako je to mjerilo za ozbiljnost mjera koje poduzima Europa, što se tek onda mora misliti o najnovijem prenemaganju povjerenice De Palacio. Nordwest Zeitung dodaje da činjenica jest da super-tankeri trenutno posluju s gubicima. Sve dok trgovci naftom mogu iznajmljivati stare krntije, u tome se ništa neće promijeniti, a jedino Europa može pomrsiti račune neodgovornim prijevoznicima. Sjedinjene Države su to već učinile: nakon potonuća i razlivene nafte na aljaskoj obali 1990. godine zatvorili su svoje luke za tankere s jednostrukom oplatom i krivcu koji je izazvao nesreću poslali debeli račun za troškove čišćenja. Sve je to jednostavno provesti. Dok su Sjedinjene Države djelovale, zemlje Europe su se cjenjkale o rokovima - sve do sljedeće katastrofe. (DW)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙