BRUXELLES, 2. prosinca (Hina/Reuters) - Ministri zdravstva zemalja članica Europske unije (EU) podržali su danas strogi novi zakon prema kojemu će zabrana reklamiranja duhanskih proizvoda obuhvaćati ključne medije - radio, tisak i
Internet.
BRUXELLES, 2. prosinca (Hina/Reuters) - Ministri zdravstva zemalja
članica Europske unije (EU) podržali su danas strogi novi zakon
prema kojemu će zabrana reklamiranja duhanskih proizvoda
obuhvaćati ključne medije - radio, tisak i Internet.#L#
Prema postojećim zakonima EU, već je zabranjeno reklamiranje
duhanskih proizvoda na televiziji, a većina zemalja članica
provodi još niz zabrana. Cilj novog zakona je standardizacija
različitih regulativa 15 zemalja članica i uspostava jasnih
zabrana u različitim medijima.
"Ističem da imamo većinu", kazao je danski ministar zdravlja Lars
Loekke Rasmussen, govoreći nakon ministarske javne rasprave i
glasovanja o prijedlogu toga zakona. Zakon nije još usvojen i
stupit će na snagu tek nakon što bude objavljen u EU listu Official
Journal.
Neki su medijski prostori izuzeti iz toga zakona - plakati, oglasne
ploče, kino i tzv. posredno reklamiranje, kao što je tiskanje
logotipa duhanske marke na odjeći. No, zakon zemljama članicama ne
dopušta da ta područja samostalno reguliraju. Predloženi se zakon
neće odnositi na magazine koji se objavljuju izvan EU i koji se
distribuiraju unutar zemalja članica.
Njemačka i Britanija protive se usvajanju tog prijedloga zakona.
"Ako u direktivi postoji ikakva pukotina, industrija će ju pronaći
i iskoristiti", kazao je britanski ministar zdravstva Alan
Milburn. Njemačka je, pak, kazala da se jedino može složiti s tim
zakonom ako se iz njega isključe lokalni tiskani mediji.
Europska komisija, koja je skicirala taj prijedlog zakona, prije
dvije je godine morala početi iz početka raditi na novom
prijedlogu, nakon što je Europski sud pravde presudio da je ranija
verzija tog zakona davala previše kontrole Bruxellesu oko politike
zdravstva, koja bi trebala ostati u rukama vlada zemalja članica.
(Hina) gbo vm