FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TEKSTILCI: SPECIJALIZIRANA PROIZVODNJA I RAZVOJ VLASTITIH ROBNIH MARKI

ZAGREB, 2. prosinca (Hina) - Perspektiva domaće tekstilne, odjevne i kožne industrije je u proizvodnji malih serija istovrsnih proizvoda, odnosno, u specijaliziranoj proizvodnji te razvoju vlastitih robnih marki.
ZAGREB, 2. prosinca (Hina) - Perspektiva domaće tekstilne, odjevne i kožne industrije je u proizvodnji malih serija istovrsnih proizvoda, odnosno, u specijaliziranoj proizvodnji te razvoju vlastitih robnih marki. #L# Svoju poziciju i budućnost te industrijske grane trebaju tražiti na vanjskim tržištima, ističu u Udruženju tekstilne i odjevne industrije pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK). U ostvarenju takvih ciljeva, naglašava se, nužna je podrška države i to u vidu poticajnih izvoznih mjera. Na tekstilnu, odjevnu i kožno prerađivačku industriju, kažu u Udruženju, obično se gleda kao na tradicionalne, radno-intenzivne industrije koje zapošljavaju uglavnom žensku radnu snagu te zbog toga imaju specifične probleme koji nisu tipični za druge industrijske grane, a vezani su primjerice uz duga bolovanja. Velik broj registriranih poduzeća - u tekstilnoj industriji 671, a u kožnoj i obućarskoj 152 - zastarjela oprema i tehnologija, niska efikasnost rada, mali asortiman proizvoda te nerazvijeni marketing, samo su neki od problema te industrijske grane. Podaci o zaposlenosti pokazuju kako u sektoru prerađivačke industrije od 23 industrijske grane, hrvatska tekstilna i odjevna industrija po broju zaposlenih zauzima drugo mjesto i broji 34.414 zaposlenih na kraju rujna ove godine, što čini 14,3 posto svih zaposlenih u prerađivačkoj industriji te 3,3 posto od ukupno zaposlenih u Hrvatskoj. Istodobno, u kožarsko-prerađivačkoj industriji u rujnu je radilo 8.991 radnik, što je 3,7 posto od ukupno zaposlenih u prerađivačkoj industriji. U tekstilu i odjeći radi 82,35 posto žena, a u kožarsko prerađivačkoj industriji 77 posto žena. U HGK ističu i kako pokazatelji za devet mjeseci ove godine u odnosu na isto lanjsko razdoblje pokazuju na pad proizvodnje od 8,6 posto za tekstilnu i odjevnu industriju. Općenito, konkurentnost naše odjevne industrije stalno se smanjuje, pojašnjavaju u Udruženju. Stoga su nužne promjene i to prvenstveno s ciljem restrukturiranja i pronalaženja strateškog partnera, jer kako ističu u Udruženju, Hrvatska je mala zemlja, s malim tržišnim potencijalom i kupovnom moći pa spomenute industrije svoju budućnost trebaju usmjeriti na vanjska tržišta. (Hina) tp db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙