ZAGREB, 2. prosinca (Hina) - Perspektiva domaće tekstilne, odjevne i kožne industrije je u proizvodnji malih serija istovrsnih proizvoda, odnosno, u specijaliziranoj proizvodnji te razvoju vlastitih robnih marki.
ZAGREB, 2. prosinca (Hina) - Perspektiva domaće tekstilne, odjevne
i kožne industrije je u proizvodnji malih serija istovrsnih
proizvoda, odnosno, u specijaliziranoj proizvodnji te razvoju
vlastitih robnih marki. #L#
Svoju poziciju i budućnost te industrijske grane trebaju tražiti na
vanjskim tržištima, ističu u Udruženju tekstilne i odjevne
industrije pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK). U ostvarenju
takvih ciljeva, naglašava se, nužna je podrška države i to u vidu
poticajnih izvoznih mjera.
Na tekstilnu, odjevnu i kožno prerađivačku industriju, kažu u
Udruženju, obično se gleda kao na tradicionalne, radno-intenzivne
industrije koje zapošljavaju uglavnom žensku radnu snagu te zbog
toga imaju specifične probleme koji nisu tipični za druge
industrijske grane, a vezani su primjerice uz duga bolovanja.
Velik broj registriranih poduzeća - u tekstilnoj industriji 671, a
u kožnoj i obućarskoj 152 - zastarjela oprema i tehnologija, niska
efikasnost rada, mali asortiman proizvoda te nerazvijeni
marketing, samo su neki od problema te industrijske grane.
Podaci o zaposlenosti pokazuju kako u sektoru prerađivačke
industrije od 23 industrijske grane, hrvatska tekstilna i odjevna
industrija po broju zaposlenih zauzima drugo mjesto i broji 34.414
zaposlenih na kraju rujna ove godine, što čini 14,3 posto svih
zaposlenih u prerađivačkoj industriji te 3,3 posto od ukupno
zaposlenih u Hrvatskoj. Istodobno, u kožarsko-prerađivačkoj
industriji u rujnu je radilo 8.991 radnik, što je 3,7 posto od
ukupno zaposlenih u prerađivačkoj industriji. U tekstilu i odjeći
radi 82,35 posto žena, a u kožarsko prerađivačkoj industriji 77
posto žena.
U HGK ističu i kako pokazatelji za devet mjeseci ove godine u odnosu
na isto lanjsko razdoblje pokazuju na pad proizvodnje od 8,6 posto
za tekstilnu i odjevnu industriju. Općenito, konkurentnost naše
odjevne industrije stalno se smanjuje, pojašnjavaju u Udruženju.
Stoga su nužne promjene i to prvenstveno s ciljem restrukturiranja
i pronalaženja strateškog partnera, jer kako ističu u Udruženju,
Hrvatska je mala zemlja, s malim tržišnim potencijalom i kupovnom
moći pa spomenute industrije svoju budućnost trebaju usmjeriti na
vanjska tržišta.
(Hina) tp db