ZAGREB, 28. studenoga (Hina)- Vlada je na današnjoj sjednici jednoglasno prihvatila prijedloge prioritetnih mjera u odgojno-obrazovnome sustavu od 2002. do 2004. te znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokome obrazovanju i uputila
ih u saborsku proceduru.
ZAGREB, 28. studenoga (Hina)- Vlada je na današnjoj sjednici
jednoglasno prihvatila prijedloge prioritetnih mjera u odgojno-
obrazovnome sustavu od 2002. do 2004. te znanstvenoistraživačkoj
djelatnosti i visokome obrazovanju i uputila ih u saborsku
proceduru.#L#
Hrvatskome saboru Vlada je na razmatranje te davanje prijedloga i
primjedaba uputila i prijedloge projekata hrvatskoga odgojno-
obrazovnog sustava za 21. stoljeće i strategije razvitka Republike
Hrvatske "Hrvatska u 21. stoljeću" - Znanost.
Zaključeno je kako će Vlada, na temelju tih primjedaba i prijedloga
iz Sabora, donijeti Projekt hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava
za 21. stoljeće i Strategiju razvoja Republike Hrvatske "Hrvatska u
21. stoljeću" - Znanost.
Ministar znanosti i tehnologije Gvozden Flego u pet je točaka sažeo
prioritetne mjere u znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i
visokome obrazovanju rekavši da je to okvir i temelj za stalne
procese mijenjanja.
Kao prvu zadaću istaknuo je podizanje kvalifikacijske strukture
hrvatskoga stanovništva na što alarmiraju podatci nedavnoga popisa
stanovništva. Približavanje europskim standardima u područjima
znanosti i visokoga obrazovanja te što je više moguće - obnovom
infrastrukture, pojaćavanjem međunarodne suradnje i kadrovskoga
"okvira" - slijediti svjetsku ekspanziju novih disciplina i
tehnologije, neke su od zadaća o kojima je govorio resorni
ministar. Posebice je upozorio na potrebu širenja u kadrovskome
smislu jer, dodao je, u sustavu imamo premalo ljudi u previše zreloj
životnoj dobi. Zato bi, smatra Flego, trebalo "izdržati" i u
sljedećih pet do osam godina učiniti dodatni napor u obrazovanju
250 do 300 docenata ili starijih asistenata. Osim toga, bilo bi
optimalno da se u tome razdoblju osigura i 300-400
jednosemestralnih stipendija godišnje koje bi studentima u
završenim fazama obrazovanja te na doktorskim i poslijedoktorskim
studijima omogućile boravak na elitnim svjetskim visokim
učilištima i znanstvenim ustanovama.
Ministar Flego istaknuo je da bi tijekom osmogodišnjega razdoblja
trebalo povećati broj studenta sa sadašnjih 120.000 na 200.000, ali
i broj diplomiranih studenata godišnje s 10.000 do 13.000 na 35.000
do 40.000 godišnje.
Prioritetne mjere u odgojno-obrazovnome sustavu od 2002. do 2004.
Vladi je iznio ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar
ustvrdivši da je njihov krajnji cilj podizanje obrazovne strukture
hrvatskoga pučanstva i Hrvatska bez nepismenih.
Sustavi obrazovanja i znanosti trpe posljedice dugogodišnjega
negativnog odnosa pa treba ulagati u učitelje i nastavnike za što se
Vlada i odlučila nastojeći, među ostalim, unijeti red u politiku
plaća. Strugar smatra da će sve što se na tome području sada čini
imati pozitivan odjek pa je u tome smislu, ocijenio nepotrebnim
jučerašnji jednodnevni štrajk upozorenja.
Govoreći o prijedlogu projekta hrvatskoga odgojno-obrazovnog
sustava za 21. st. Strugar je rekao da bi trebao biti kvalitetan
kako bi zadovoljio razvojne potrebe pojedinaca i povećao ukupnu
razinu obrazovanosti hrvatskih građana.
Strategiju razvoja Hrvatske u novome stoljeću na području znanosti
Vladi je izložio Antun Carić, voditelj stručnoga tima koji je
sudjelovao u pripremi te strategije.
(Hina) ip sšh