FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VLADA PRIHVATILA PRIJEDLOGE PRIORITETNIH MJERA U OBRAZOVNOME SUSTAVU I ZNANOSTI

ZAGREB, 28. studenoga (Hina)- Vlada je na današnjoj sjednici jednoglasno prihvatila prijedloge prioritetnih mjera u odgojno-obrazovnome sustavu od 2002. do 2004. te znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokome obrazovanju i uputila ih u saborsku proceduru.
ZAGREB, 28. studenoga (Hina)- Vlada je na današnjoj sjednici jednoglasno prihvatila prijedloge prioritetnih mjera u odgojno- obrazovnome sustavu od 2002. do 2004. te znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokome obrazovanju i uputila ih u saborsku proceduru.#L# Hrvatskome saboru Vlada je na razmatranje te davanje prijedloga i primjedaba uputila i prijedloge projekata hrvatskoga odgojno- obrazovnog sustava za 21. stoljeće i strategije razvitka Republike Hrvatske "Hrvatska u 21. stoljeću" - Znanost. Zaključeno je kako će Vlada, na temelju tih primjedaba i prijedloga iz Sabora, donijeti Projekt hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava za 21. stoljeće i Strategiju razvoja Republike Hrvatske "Hrvatska u 21. stoljeću" - Znanost. Ministar znanosti i tehnologije Gvozden Flego u pet je točaka sažeo prioritetne mjere u znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokome obrazovanju rekavši da je to okvir i temelj za stalne procese mijenjanja. Kao prvu zadaću istaknuo je podizanje kvalifikacijske strukture hrvatskoga stanovništva na što alarmiraju podatci nedavnoga popisa stanovništva. Približavanje europskim standardima u područjima znanosti i visokoga obrazovanja te što je više moguće - obnovom infrastrukture, pojaćavanjem međunarodne suradnje i kadrovskoga "okvira" - slijediti svjetsku ekspanziju novih disciplina i tehnologije, neke su od zadaća o kojima je govorio resorni ministar. Posebice je upozorio na potrebu širenja u kadrovskome smislu jer, dodao je, u sustavu imamo premalo ljudi u previše zreloj životnoj dobi. Zato bi, smatra Flego, trebalo "izdržati" i u sljedećih pet do osam godina učiniti dodatni napor u obrazovanju 250 do 300 docenata ili starijih asistenata. Osim toga, bilo bi optimalno da se u tome razdoblju osigura i 300-400 jednosemestralnih stipendija godišnje koje bi studentima u završenim fazama obrazovanja te na doktorskim i poslijedoktorskim studijima omogućile boravak na elitnim svjetskim visokim učilištima i znanstvenim ustanovama. Ministar Flego istaknuo je da bi tijekom osmogodišnjega razdoblja trebalo povećati broj studenta sa sadašnjih 120.000 na 200.000, ali i broj diplomiranih studenata godišnje s 10.000 do 13.000 na 35.000 do 40.000 godišnje. Prioritetne mjere u odgojno-obrazovnome sustavu od 2002. do 2004. Vladi je iznio ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar ustvrdivši da je njihov krajnji cilj podizanje obrazovne strukture hrvatskoga pučanstva i Hrvatska bez nepismenih. Sustavi obrazovanja i znanosti trpe posljedice dugogodišnjega negativnog odnosa pa treba ulagati u učitelje i nastavnike za što se Vlada i odlučila nastojeći, među ostalim, unijeti red u politiku plaća. Strugar smatra da će sve što se na tome području sada čini imati pozitivan odjek pa je u tome smislu, ocijenio nepotrebnim jučerašnji jednodnevni štrajk upozorenja. Govoreći o prijedlogu projekta hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava za 21. st. Strugar je rekao da bi trebao biti kvalitetan kako bi zadovoljio razvojne potrebe pojedinaca i povećao ukupnu razinu obrazovanosti hrvatskih građana. Strategiju razvoja Hrvatske u novome stoljeću na području znanosti Vladi je izložio Antun Carić, voditelj stručnoga tima koji je sudjelovao u pripremi te strategije. (Hina) ip sšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙