ZAGREB/LONDON, 28. studenoga (Hina) - Nakon što su restauratori na portretu koji je naslikao flamanski slikar Anthonis Van Dyck (1599.-1641.) uočili kraljevski monogram, postalo je jasno da se radi o djelu koje je pripadalo kolekciji
engleskoga kralja Karla I.
ZAGREB/LONDON, 28. studenoga (Hina) - Nakon što su restauratori na
portretu koji je naslikao flamanski slikar Anthonis Van Dyck
(1599.-1641.) uočili kraljevski monogram, postalo je jasno da se
radi o djelu koje je pripadalo kolekciji engleskoga kralja Karla
I.#L#
Riječ je o portretu Mary Villiers, Lady Herbert of Shurland, koji je
od tog istaknutog portretista i dvorskog slikara službeno 1636.
naručio kralj.
Prošle ga je godine za 437.500 funti kupio londonski trgovac
umjetninama Philip Mould, a sada se njegova vrijednost procjenjuje
na više od 1,6 milijuna funti. Mould je kasnije izjavio kako je imao
osjećaj da portret vrijedi znatno više, no nije imao potvrdu dok
slika nije bila restaurirana.
On je restauriranje naručio jer je slika bila prljava, a na njoj su
bili vidljivi i tragovi retuširanja koje je trebalo prekriti
ogrebotine i oštećenja. U četiri stoljeća postojanja slike oko 25
posto njezine originalne površine bilo je retuširano.
"Platno je bilo pokriveno, kako je to često slučaj, kako bi ga se
ojačalo. Kada je restaurator skinuo poleđinski pokrov, pronašao je
monogram", izjavio je Mould za BBC. Dodao je da je kraljev monogram
otkriven prije devet mjeseci, no to nije želio otkriti prije
izlaganja slike.
Na monogramu se nalazi kruna, a ispod nje slova CR. To je, po
riječima Moulda, "nedvojben" dokaz vrijednosti portreta.
Otkriće posebno uzbudljivim čini to što je kralj Karlo I. imao
najveću povijesnu kolekciju ikad prikupljenu na jednom mjestu,
tvrdi Mould.
"Imao je u kolekciji vrijedne predmete iz čitave Europe. Sve što joj
je pripadalo nosi u sebi određenu vrijednost", napominje Mould.
Djevojka naslikana na portretu postala je kraljeva usvojena kći
nakon što joj je otac ubijen 1636. Portret je načinjen dok je Lady
Villiers živjela u Walesu, pa je tamošnja nacionalna galerija
iskazala nemalo zanimanje da slika završi u njezinu vlasništvu.
(Hina) ii bnš