LONDON, 27. studenoga (Hina/Reuters) - Farmaceutske kompanije neprestano troše sve više novca za promociju svojih proizvoda, no njihova strategija nije isplativa i mogla bi postati neodrživom, drže analitičari.
LONDON, 27. studenoga (Hina/Reuters) - Farmaceutske kompanije
neprestano troše sve više novca za promociju svojih proizvoda, no
njihova strategija nije isplativa i mogla bi postati neodrživom,
drže analitičari.#L#
Datamonitor je objavio da je 14 vrhunskih farmaceutskih kompanija u
svijetu u 2001. utrošilo devet milijardi američkih dolara samo za
promociju lijekova koji se koriste u 13 terapija u primarnoj
zdravstvenoj zaštiti u Sjedinjenim Državama i europskim zemljama.
To je gotovo dvostruko više nego što su utrošile godinu dana ranije,
kada su za njihovu promociju dale 4,6 milijardi dolara. No, to
povećanje nije rezultiralo povećanjem prihoda od prodaje -
prosječni povrat po dolaru uloženom u promociju u tom je razdoblju
smanjen s 22,2 na 17 dolara.
Spomenuta londonska tvrtka za istraživanje tržišta procijenila je
da će te kompanije nastaviti s takvom praksom kako bi postigle stope
rasta koje očekuju ulagači, a to je, tvrdi, 'neodrživa
strategija'.
Iz te istraživačke tvrtke tvrde i da se taj problem neće moći
riješiti međusobnim spajanjem farmaceutskih kompanija. "Nakon
jednokratnog smanjivanja troškova poslovanja, pokazat će se da
spajanje dvije kompanije kako bi povećale svoje izvore za
financiranje promocije neće dati zadovoljavajuće rezultate",
izjavila je jedna od direktorica Datamonitor Healthcarea, Jennifer
Coe.
Drugi mogući lijek - goleme investicije u istraživanje novih
lijekova kako bi se mogle plaćati skupe promocije - mogao bi problem
još i pogoršati u vrijeme kad farmaceutska industrija bilježi nisku
produktivnost, a konkurencija generičkih lijekova raste.
(Hina) sbo vm