ZAGREB, 22. studenoga (Hina) - Privatni dječji vrtić "Montessori", koji je prvi u Hrvatskoj počeo raditi prema Montessori programu, proslavio je danas, u prostorijama vrtića u zagrebačkom naselju Malešnici, 10. obljetnicu.
ZAGREB, 22. studenoga (Hina) - Privatni dječji vrtić "Montessori",
koji je prvi u Hrvatskoj počeo raditi prema Montessori programu,
proslavio je danas, u prostorijama vrtića u zagrebačkom naselju
Malešnici, 10. obljetnicu. #L#
Vrtić "Montessori" pohađa 58 djece, od kojih je desetero s posebnim
potrebama. U skupinama je po osamnaestero djece između dvije i šest
godina, među kojima je i nekoliko djece s posebnim potrebama, rekla
je ravnateljica vrtića Valerija Majsec Vrbanić.
Dodala je da je "Montessori pedagogija obilježena idejom 'pomozi mi
da to učinim sam' te da Montessori program isključuje igračke u
klasičnom smislu riječi". S tim u vezi ravnateljica Majsec Vrbanić
naglasila je da se u radu s djecom nudi poseban "montessori pribor"
koji djeci pomaže u mišljenju od konkretnog do apstraktnog, dakle
"od hvatanja do shvaćanja".
U vrtiću s djecom rade logopedi, psiholozi, fizioterapeuti, a
postoji i glazbena terapija, tjelovježbe, ritmika, likovne
radionice, te mogućnost učenja triju stranih jezika - engleskog,
njemačkog i talijanskog, rekla je ravnateljica.
Pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje Ivica Lazanja kazao je kako
je oduševljen programom koji su izvela djeca i "uvjerljivošću kojom
nastupaju bez ikakve treme, bez gubljenja niti, ali uz ono što djeca
nose - dječji izraz, nastup, smijeh i vedrinu".
Uz brojne čestitke djeci, njihovim roditeljima, odgajateljima i
ravnateljici vrtića, na 10. obljetnici postojanja Montessori
dječjeg vrtića u Hrvatskoj, pristigla je i čestitka ministra
prosvjete i sporta Vladimira Strugara.
Utemeljiteljica je programa Montessori - posebnog pristupa djeci
predškolske dobi - doktorica Marija Montessori (1870.-1952.) koja
je cijeli život posvetila radu s djecom, a njezin je interes bio
usmjeren na koncept cjelovitog razvoja djeteta prema njegovim
potrebama i sposobnostima. Njezina istraživanja pokazala su da
učenjem preko pribora, kroz igru, dijete samo nalazi odgovarajuća
rješenja.
Svako dijete poštujući svoj vlastiti ritam, može napredovati
toliko koliko njegove individualne mogućnosti dopuštaju, a
posebnost je što su u svaku skupinu uključena i djeca s posebnim
potrebama.
(Hina) nkot sp