FRANKFURT, 22. studenoga (Hina/Reuters) - Neodlučnost europskih potrošača pri kupnji novih automobila proizvođače prisiljava da nude besplatne CD-playere, zračne jastuke i gotovinske popuste kako bi potaknuli prodaju, ali te mjere
pritišću na njihove dobiti.
FRANKFURT, 22. studenoga (Hina/Reuters) - Neodlučnost europskih
potrošača pri kupnji novih automobila proizvođače prisiljava da
nude besplatne CD-playere, zračne jastuke i gotovinske popuste
kako bi potaknuli prodaju, ali te mjere pritišću na njihove
dobiti.#L#
Iz mjeseca u mjesec, poticaji za kupnju novih automobila, koji
proizvođače stoje od pet do 10 posto prihoda, rastu uslijed borbe
kompanija da se održe na europskom sve slabijem tržištu automobila.
Podaci koje je prošli tjedan objavio Savez europskih proizvođača
automobila (ACEA) pokazuju trend rasta prodaje automobila u
listopadu u odnosu na rujan..
"Europsko tržište se poboljšava, ali kvaliteta prodaje pada",
objavio je Deutsche Bank u jednom nedavnom komentaru. Poticaji
često vrijede oko 1.000 eura po automobilu, što jedva pokriva
margine i prijeti erozijom dobiti proizvođača automobila
Volkswgena, Fiata, Renaulta, Peugeot-Citroena te europskih
ogranaka General Motorsa i Forda.
Modeli za čiju se kupnju nude najviši poticaji u Europi trenutno su
Fiat Stilo, VW-ov Golf, Citroen Saxo i Ford Focus, no ti se podaci
svaki mjesec mijenjaju. Poticaji, koji rangiraju od povoljnih
sporazuma o financiranju i gotovinskih popusta do besplatnih klima
uređaja i zvučnih sustava, trajna su značajka automobilske
industrije, a posebno se koriste kad je tržište slabo, a
proizvodnja premašuje potražnju.
Konkurencija u Europi, međutim, još nije toliko žestoka kao što je
to slučaj s najvećim svjetskim automobilskim tržištem - američkim -
gdje su GM, Ford i Chrysler nakon lanjskog terorističkog napada
bilježili rast prodaje nuđenjem beskamatnog kreditiranja.
Posljedica toga je pritisak na njihovu dobit. Europski su kupci
razboritiji i još spremni platiti za marku koju smatraju dobrom,
tvrde analitičari.
(Hina) gbo sbo