PARIZ, 19. studenoga (Hina/AFP) - Votka-martini i šampanjac Bollinger omiljena su pića Jamesa Bonda koja ponovno mogu teći potocima - junak najunosnije filmske sage u povijesti s više od dvije milijarde gledatelja diljem svijeta
ponovno se, od 20. studenoga, vraća na ekrane.
PARIZ, 19. studenoga (Hina/AFP) - Votka-martini i šampanjac
Bollinger omiljena su pića Jamesa Bonda koja ponovno mogu teći
potocima - junak najunosnije filmske sage u povijesti s više od
dvije milijarde gledatelja diljem svijeta ponovno se, od 20.
studenoga, vraća na ekrane.#L#
James Bond ove godine slavi trostruku obljetnicu. U siječnju 1952.
proistekao je iz mašte britanskoga pisca Iana Fleminga koji je
započeo s pisanjem romana "Kockarnica Royal". Deset godina kasnije
Sean Connery mu udahnjuje filmski život u filmu "James Bond i Dr.
No", a ove godine besmrtni tajni agent obilježava 20. filmsko
pojavljivanje s najnovijim ostvarenjem "Umri drugi dan".
Nakon londonske pretpremijere u ponedjeljak, u nazočnosti
kraljice, "Umri drugog dana" u režiji Novozelanđanina Leeja
Tamahorija, počet će u srijedu s prikazivanjem u Velikoj Britaniji,
Francuskoj i Švicarskoj, dva dana kasnije u Sjevernoj Americi,
Španjolskoj i Poljskoj, a zatim slijede Njemačka i Skandinavija da
bi u prosincu spasitelja planeta, kojega četvrti put utjelovljuje
Pierce Brosnan, ugostile Južna Amerika i Azija.
"Bondmanija" - najbasnoslovniji dolarski stroj u povijesti filma -
preživio je pad Berlinskoga zida, kraj hladnoga rata te vremensko
habanje, zahvaljujući koktelu od egzotike, akcije, glamura, blagog
seksa, humora i vrhunskih sposobnosti.
Prema časopisu Variety, serija filmova o Jamesu Bondu zaradila je
proteklih 40 godina više od tri milijarde dolara. Samo posljednja
tri filma s Pierceom Brosnanom uknjižila su 350 milijuna dolara
svaki.
U nizu filmova o Bondu, rekorder po zaradi je "Svijet nije dovoljan"
s 361 milijunom dolara. Film je, inače, koštao 120 milijuna dolara.
No, te su brojke relativne budući da je po mnogima najbolji film o
Jamesu Bondu, "Goldfinger" sa Seanom Conneryjem, donio 125
milijuna dolara, a koštao je tek 2,5 milijuna.
"Umri drugi dan" imao je najskuplji proračun u povijesti - između
130 i 150 milijuna dolara. Za promociju koproducent studio MGM
potrošio je 30 milijuna dolara čemu treba pridodati i više stotina
milijuna koje su potrošile sponzorske tvrtke u promidžbenoj
kampanji.
Premda novi filmovi o Harryju Potteru i Gospodaru prstenova opasno
prijete konkurencijom u broju gledatelja, sasvim je sigurno da na
marketinškom planu James Bond nema premca.
Tvrtka Revlon, koja koristi lik Halle Berry (glavna glumica iz
najnovijeg Bonda), pokrenut će ove godine kozmetičku liniju 007. U
igru se vraća automobil Aston-Martin nakon trogodišnje
(ne)vjernosti BMW-u. Finska votka zamijenit će Smirnoff, a djeca
imaju prigodu uživati u video igri koja po prvi put koristi lik
Piercea Brosnana.
(Hina) ii bnš