FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA PODUPRIJET ĆE NASTUPE 77 TVRTKI NA SAJMOVIMA

ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Ministarstvo gospodarstva dodijelit će 3,98 milijuna kuna financijske potpore za nastup 77 tvrtki na sajmovima i izložbama, te ostale promotivne aktivnosti u inozemstvu u ovoj godini, izvijestili su danas u Ministarstvu.
ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Ministarstvo gospodarstva dodijelit će 3,98 milijuna kuna financijske potpore za nastup 77 tvrtki na sajmovima i izložbama, te ostale promotivne aktivnosti u inozemstvu u ovoj godini, izvijestili su danas u Ministarstvu. #L# Najveći interes tvrtke su pokazale za nastupe na sajmovima u SR Jugoslaviji i BiH, potom Njemačkoj i Ruskoj Federaciji. Financijsku potporu za nastupe na inozemnim sajmovima zatražile su posebice tekstilne tvrtke, tvrtke iz drvne industrije, metaloprerađivačke industrije, industrije namještaja i sl. Ministarstvo je natječaj za dodjelu financijskih potpora za nastup na sajmovima objavilo u rujnu, a u državnom proračunu za ovu godinu za to su osigurana četiri milijuna kuna. Na natječaj se javilo 85 tvrtki koje su zatražile potporu u iznosu od oko 33,8 milijuna kuna. No, neke su od tih tvrtki zatražile i iznose od oko 10 milijuna kuna, ali za promotivne aktivnosti na njima zanimljivim tržištima, a ne za predstavljanje na sajmovima. Čelnici Ministarstva ističu da su natječajem željeli vidjeti interes hrvatskih tvrtki za pojedina tržišta, ali ih iznenađuje što se na natječaj javio mali broj tvrtki, te što su interes iskazali ponajviše za tržišta susjednih zemalja. Hrvatske tvrtke, ocjenjuju, nemaju strategiju, nisu osposobljene za izvoz. Ministar gospodarstva Ljubo Jurčić na današnjem susretu s novinarima problem sadašnje strukture hrvatske privrede vidi i u činjenici da nema proizvoda koji stvaraju veću dodanu vrijednost. Promjeni te situacije i promjeni strukture hrvatske privrede trebaju pak doprinijeti već osnovana Agencija za promicanje ulaganja i poticanje izvoza, te agencija ili instituta za industrijski razvoj čije se osnivanje može očekivati početkom iduće godine. Jurčić objašnjava da Agencija za poticanje ulaganja i izvoza treba stvoriti bazu podataka o tvrtkama koje se nalaze na tržištu, o proizvodima, tehnologijama koje se koriste, treba biti i mjesto na kojem potencijalni ulagači mogu dobiti sve potrebne informacije. Agencija za industrijski razvoj trebala bi pak izučavati ono 'što se ne vidi', odnosno pomno pratiti i prikupljati informacije i analizirati svjetske tržišne divove, pratiti koje proizvode planiraju izbaciti na tržište u npr. idućih pet godina, koju će tehnologiju primjenjivati u tom razdoblju i sl. Treba pratiti tehnologije, strateške proizvode u pojedinim branšama i pokušati pripremiti neke lokacije i ponuditi na njima proizvodnju, uključiti naše tvrtke da usvoje tehnologiju i proizvode koji će se na tržištu naći za tri, pet godina, objašnjava Jurčić. Te bi institucije bile velika pomoć poduzetnicima i tvrtkama na poslovima istraživanja tržišta, analiza, promocija, obrazovanja menadžera, i sl. U prvo vrijeme agencije bi se financirale iz državnog proračuna, ali Jurčić smatra da bi vrlo skoro, za godinu, dvije mogle prijeći na vlastito financiranje. (Hina) bn ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙