ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Ministarstvo gospodarstva dodijelit će 3,98 milijuna kuna financijske potpore za nastup 77 tvrtki na sajmovima i izložbama, te ostale promotivne aktivnosti u inozemstvu u ovoj godini, izvijestili su
danas u Ministarstvu.
ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Ministarstvo gospodarstva dodijelit
će 3,98 milijuna kuna financijske potpore za nastup 77 tvrtki na
sajmovima i izložbama, te ostale promotivne aktivnosti u
inozemstvu u ovoj godini, izvijestili su danas u Ministarstvu. #L#
Najveći interes tvrtke su pokazale za nastupe na sajmovima u SR
Jugoslaviji i BiH, potom Njemačkoj i Ruskoj Federaciji.
Financijsku potporu za nastupe na inozemnim sajmovima zatražile su
posebice tekstilne tvrtke, tvrtke iz drvne industrije,
metaloprerađivačke industrije, industrije namještaja i sl.
Ministarstvo je natječaj za dodjelu financijskih potpora za nastup
na sajmovima objavilo u rujnu, a u državnom proračunu za ovu godinu
za to su osigurana četiri milijuna kuna. Na natječaj se javilo 85
tvrtki koje su zatražile potporu u iznosu od oko 33,8 milijuna kuna.
No, neke su od tih tvrtki zatražile i iznose od oko 10 milijuna kuna,
ali za promotivne aktivnosti na njima zanimljivim tržištima, a ne
za predstavljanje na sajmovima.
Čelnici Ministarstva ističu da su natječajem željeli vidjeti
interes hrvatskih tvrtki za pojedina tržišta, ali ih iznenađuje što
se na natječaj javio mali broj tvrtki, te što su interes iskazali
ponajviše za tržišta susjednih zemalja. Hrvatske tvrtke,
ocjenjuju, nemaju strategiju, nisu osposobljene za izvoz.
Ministar gospodarstva Ljubo Jurčić na današnjem susretu s
novinarima problem sadašnje strukture hrvatske privrede vidi i u
činjenici da nema proizvoda koji stvaraju veću dodanu vrijednost.
Promjeni te situacije i promjeni strukture hrvatske privrede
trebaju pak doprinijeti već osnovana Agencija za promicanje
ulaganja i poticanje izvoza, te agencija ili instituta za
industrijski razvoj čije se osnivanje može očekivati početkom
iduće godine.
Jurčić objašnjava da Agencija za poticanje ulaganja i izvoza treba
stvoriti bazu podataka o tvrtkama koje se nalaze na tržištu, o
proizvodima, tehnologijama koje se koriste, treba biti i mjesto na
kojem potencijalni ulagači mogu dobiti sve potrebne informacije.
Agencija za industrijski razvoj trebala bi pak izučavati ono 'što
se ne vidi', odnosno pomno pratiti i prikupljati informacije i
analizirati svjetske tržišne divove, pratiti koje proizvode
planiraju izbaciti na tržište u npr. idućih pet godina, koju će
tehnologiju primjenjivati u tom razdoblju i sl. Treba pratiti
tehnologije, strateške proizvode u pojedinim branšama i pokušati
pripremiti neke lokacije i ponuditi na njima proizvodnju,
uključiti naše tvrtke da usvoje tehnologiju i proizvode koji će se
na tržištu naći za tri, pet godina, objašnjava Jurčić.
Te bi institucije bile velika pomoć poduzetnicima i tvrtkama na
poslovima istraživanja tržišta, analiza, promocija, obrazovanja
menadžera, i sl.
U prvo vrijeme agencije bi se financirale iz državnog proračuna,
ali Jurčić smatra da bi vrlo skoro, za godinu, dvije mogle prijeći
na vlastito financiranje.
(Hina) bn ds