ZAGREB, 17. studenoga (Hina) - Djeca s posebnim potrebama, koja čine oko deset posto dječje populacije u svijetu, imaju pravo na ravnopravan život sa svojim vršnjacima, ističe Hrvatska udruga za pomoć djeci s posebnim potrebama "Idem"
u povodu svjetskog Dana prava djeteta, koji će biti obilježen u srijedu, 20. studenoga.
ZAGREB, 17. studenoga (Hina) - Djeca s posebnim potrebama, koja
čine oko deset posto dječje populacije u svijetu, imaju pravo na
ravnopravan život sa svojim vršnjacima, ističe Hrvatska udruga za
pomoć djeci s posebnim potrebama "Idem" u povodu svjetskog Dana
prava djeteta, koji će biti obilježen u srijedu, 20. studenoga.#L#
U Hrvatskoj ima oko 30.000 školske djece s teškoćama u razvoju, a
dvije trećine njih, s lakšim problemima, pohađaju redovne škole.
Radi se o djeci s intelektualnim smetnjama, emocionalnim i
socijalnim teškoćama, lakšim oštećenjem sluha i vida, poremećajima
govora, čitanja i pisanja.
"Lakša tjelesna ili mentalna oštećenjima sama po sebi nisu prepreka
za društvenu integraciju, ali zbog neznanja ili netolerancije
okoline ta su djeca neshvaćena i izolirana", kaže dr. Anamarija
Žic-Ralić iz udruge "Idem".
Djeca s posebnim potrebama često ne idu na zajedničke izlete i ne
sudjeluju u svim aktivnostima njihovih vršnjaka, već ih se
isključuje samo zato što su različita, upozorava Žic-Ralić.
Osim toga, zahtjevi učitelja nadmašuju sposobnosti djeteta, a zbog
pismenog ispitivanja djeca s poremećajima pisanja i čitanja
postižu slabiji uspjeh.
Djecu s problemom poremećaja pažnje i hiperaktivnosti koja ne mogu
mirno sjediti u klupi prekorava se da su "zločesta", a ona
jednostavno imaju pravo na svoj "nemir".
Anamarija Žic-Ralić ističe da bi uključivanje djece s posebnim
potrebama u školu i društvo uvelike poboljšali školski
defektolozi, kojih nema u većini hrvatskih škola ili je za velik
broj djece zadužen samo jedan defektolog.
Udruga "Idem " predstavit će na svjetski Dan prava djeteta plakate
kojima poziva građane na poštivanje dječjih prava.
Također će obilježiti taj dan predstavljanjem priručnika za
učitelje "Do prihvaćanja zajedno: integracija djece s posebnim
potrebama", koji su izradili stručnjaci udruge i Edukacijsko-
rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu.
(Hina) ntk md