PULA, 5. studenoga (Hina)- Predstavnici pulske Lučke kapetanije podnijeli su Općinskom državnom odvjetništvu u Puli kaznenu prijavu i zahtjev za pokretanjem prekršajnog postupka protiv V.M.K., odgovorne osobe s ukrajinskog broda
"Kiliya", te protiv D. F. s ribarske brodice "Orade", koja je potopljena u pomorskoj nesreći lani 3. prosinca nedaleko od Brijuna, kad je poginuo ližnjanski ribar Branko Boljun.
PULA, 5. studenoga (Hina)- Predstavnici pulske Lučke kapetanije
podnijeli su Općinskom državnom odvjetništvu u Puli kaznenu
prijavu i zahtjev za pokretanjem prekršajnog postupka protiv
V.M.K., odgovorne osobe s ukrajinskog broda "Kiliya", te protiv D.
F. s ribarske brodice "Orade", koja je potopljena u pomorskoj
nesreći lani 3. prosinca nedaleko od Brijuna, kad je poginuo
ližnjanski ribar Branko Boljun.#L#
Kako je priopćilo Ministarstvo pomorstva, prometa i veza, oni se
terete da su počinili kažnjivo djelo po članku 272. i 273. Kaznenog
zakona, odnosno da su izazvali nesreću i nisu pomogli teško
ozlijeđenoj osobi u nesreći.
U priopćenju se navodi da prvoosumnjičeni s ukrajinskog broda
"Kiliya" nije procijenio stanje na moru te se stoga nije uklonio s
puta drugom brodu kojega je morao vidjeti i okom i na radaru. Time je
prekršio Pravilnik o izbjegavanju sudara na moru te je tim
propustima uzrokovao sudar s "Oradom", kaže se u priopćenju.
Prvoosumnjičeni je također povrijedio članak 150. Pomorskog
zakonika jer je kao dežurni časnik palube propustio obavljati
poslove na brodu u skladu sa svojim obvezama i pravilima
navigacije. Za ista inkriminirana djela tereti se i
drugoosumnjičeni s "Orade".
Rekonstrukcijom primljenih podataka s radarske postaje MORH-a na
Brijunima utvrdilo se da je 3. prosinca 2001. oko 21 sat na području
sudara plovilo više brodova koji su mogli biti sudionici nesreće.
Međutim, dodaje se u priopćenju, nakon pomne analize posumnjalo se
da je sudionik nesreće nepoznati brod za prijevoz suhog tereta
"Kiliya" pod ukrajinskom zastavom, dužine 82,94 metra. Naime,
uvidom u brodski dnevnik i navigacijsku kartu utvrđeno je da se brod
nalazio upravo na traženoj poziciji u vrijeme sudara.
Nakon saslušanja zapovjednika broda i prvoosumnjičenog te
pronalaska krmenog dijela potonulog broda koje nepobitno upućuje
na mjesto sudara zaključuje se da je navedeni brod jedini koji je
mogao biti sudionik sudara, iako je prvoosumnjičeni pobijao
navedenu sumnju, stoji u priopćenju Ministarstva pomorstva,
prometa i veza.
Istražno povjerenstvo saslušalo je ukrajinskoga dežurnog časnika
V.K.M. 4. siječnja ove godine, a krmeni dio potonule brodice, koji
je poslužio kao dokaz u istrazi i za kojim se tragalo u nekoliko
navrata, otkriven je potkraj travnja.
(Hina) dspo vkn