LONDON, 25. listopada (Hina/Reuters) - Međunarodni automobilistički savez (FIA) u ponedjeljak će na svojem zasjedanju u Londonu odlučivati o posve novom izgledu Formula 1 u narednim sezonama.
LONDON, 25. listopada (Hina/Reuters) - Međunarodni
automobilistički savez (FIA) u ponedjeljak će na svojem zasjedanju
u Londonu odlučivati o posve novom izgledu Formula 1 u narednim
sezonama. #L#
Čelnicima FIA-e nudi se čak devet velikih promjena, neke s ciljem da
napreve utrke zanimljivijim, a ostale bi trebale smanjiti goleme
troškove.
Prvi prijedlog je i najnevjerovatniji, mada iz dana u dan dobija sve
više poklonika jer se drži najpravednijim u odlučivanju tko je
najbolji vozač i momčad u F1. Prijedlog ruši sve dosadašnje regule
jer više ne bi postojale momčadi sa stalnim vozačima, već bi se
ždrijebom u prvih deset utrka odlučivalo tko će od vozača sjesti u
koji bolid, dakle Michael Schumacher bi mogao voziti Arrows, a
Pedro de la Rossa Ferrari, ali samo jednom. U preostalih sedam utrka
najbolji bi birali sedam momčadi za koje će voziti dokraja sezone.
Pojedinačni ugovori ne bi postojali, već bi se vozači plaćali iz
zajedničkog fonda. Inače, ovo je prijedlog predsjednika FIA-e Maxa
Mosleya.
Sljedeći prijedlog jest da kvalifikacije protegnu na dva dana - u
petak i subotu, kada bi bile održane četiri sesije od po pola sata.
Dosad se samo u subotu borilo za poziciju u utrci, a sada bi važili i
rezultati od petka, kada je bio na rasporedu samo slobodni
trening.
Proizvođačima guma Bridgestoneu i Michelinu dala bi se mogućnost da
rade posebne gume za svaku pojedinu momčad, čak i vozača, a
zabranila bi se testiranja na bilo kojoj stazi F1 i izvan sezone,
što bi jako smanjilo troškove i omogućilo siromašnijim momčadima da
ravnopravnije uđu u sezonu.
Prijedlog Berniea Ecclestonea o dodatnom opterećivanju vodećih
vozača već je iznesen - za svaki osvojeni bod dodavao bi se i
kilogram težine više od ostalih.
U Londonu će se raspravljati i o F1 motorima, jer čelnici FIA
namjeravaju smanjiti snagu motora kroz pravilo da se motori ne
mijenjaju za svaku utrku, već da moraju izdržati barem četiri.
Momčadi se već bune na ovaj prijedlog koji stiže prekasno, no FIA
vjeruje da će uvelike smanjiti troškove, jer jednako koštaju motori
koji rade 600 ili 6000 kilometara. Također, svi sotali dijelovi
dobili bi specifikaciju i ne bi se, kao dosad, mogli mijenjati nakon
svake utrke, kao i šasija koja bi se mogla zamijeniti samo na
polovici sezone.
I nakraju, svi bi trebali koristiti standardiziranu elektronsku
opremu, uključujući kontrolu kočnica i balasta.
(Hina) rš