FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DIZEL MOTORI VIŠE PRIDONOSE GLOBALNOM ZAGRIJAVANU OD BENZINSKIH

ZAGREB/WASHINGTON, 24. listopada (Hina) - Zakoni koji daju prednost uporabi dizel motora pred benzinskim zapravo potenciraju globalno zagrijavanje, pokazuje najnovije istraživanje.
ZAGREB/WASHINGTON, 24. listopada (Hina) - Zakoni koji daju prednost uporabi dizel motora pred benzinskim zapravo potenciraju globalno zagrijavanje, pokazuje najnovije istraživanje. #L# Iako dizel motori ispuštaju manje ugljičnog dioksida od benzinaca i ostvaruju 25 do 30 posto bolju kilometražu, oni po kilometru mogu ispuštati 25 do 400 puta više čađe i sličnih organske tvari. Globalno zagrijavanje uzrokovano čađom nadmašuje efekte hlađenja uzrokovane smanjenjem emisije ugljičnog dioksida tijekom nekoliko posljednjih desetljeća, kazao je Mark Z. Jacobson, profesor na sveučilištu Stanford. U studiji objavljenoj u stručnom časopisu "Journal of Geophysical Research-Atmospheres", Jacobson opisuje kompjutorske simulacije koje su pokazale da je kontrola čađe nastale izgaranjem fosilnih goriva najefikasnija metoda usporavanja globalnog zagrijavanja, s obzirom na brzinu i snagu njezina utjecaja na klimu. Problem motora za dizel i benzinsko gorivo bitan je, tvrdi Jackobson, zato što je jedna od najvažnijih europskih strategija ispunjavanja protokola iz Kyota baš poticanje uporaba dizel motora, odnosno odobravanje poreznih olakšica na kupnju takvih automobila. Porezni zakoni u svim zemljama Europske unije, osim Velike Britanije, trenutačno favoriziraju dizel i time nehotice promiču globalno zagrijavanje. Uz to, neke zemlje, uključujući Švedsku, Finsku, Norvešku i Nizozemsku, također naplaćuju porez na gorivo ovisno o postotku ugljika. Ti porezi također favoriziraju dizel jer on ima manji postotak ugljika po kilometru od benzina. Međutim, mala količina čađe nastale izgaranjem dizela mogu zagrijati atmosferu više od 100 godina duže nego dodatni ugljični dioksid nastao izgaranjem benzina. Kontrola emisije čađe neće sama po sebi eliminirati dugoročno globalno zagrijavanje, priznaje Jacobson, jer bi to zahtijevalo i smanjenje emisije ugljičnog dioksida i drugih stakleničkih plinova. Preostale strategije za smanjenje razine čađe u atmosferi mogle bi uključivati i postepeni prestanak izgaranja ugljena i poboljšanje sakupljanja čestica iz avionskog goriva i od izgaranja ugljena. Ta bi redukcija dodatno smanjila broj umrlih zbog posljedica zagađenja zraka, koji po procjenama Svjetske zdravstvene organizacije iznosi 2,7 milijuna. (Hina) jšk dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙