HR-GOSPODARSTVO-KRETANJA-Financijsko-poslovne usluge TRGOVINA KAO POKRETAČ NOVE PROIZVODNJE I ZAPOŠLJAVANJA TRGOVINA KAO POKRETAČ NOVE PROIZVODNJE I ZAPOŠLJAVANJA Trgovina je danas pokretač nove proizvodnje, promotor gospodarske
aktivnosti i novog zapošljavanja te postaje djelatnost koja ima sve važniji udio u našem ukupnom bruto proizvodu, istaknula je pomoćnica ministra gospodarstva Olgica Spevec na današnjoj sjednici Udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore (HGK). Udio trgovine 1998. u hrvatskom je BDP-u iznosio 8 posto, danas je već 12 posto, a do kraja godine još će rasti, jer se stanje u trgovini danas bitno razlikuje od onog prije tri-četiri godine, kazala je Spevec. Naime, podaci za prvih šest mjeseci pokazuju kako je u trgovini broj zaposlenih premašio 200 tisuća ljudi, što je porast od 13,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Za gotovo isti postotak, gledano kroz osam mjeseci ove godine u usporedbi s istim lanjskim razdobljem, zabilježeno je povećanje prometa. Primjetan je također i porast broja prodavaonica kod pravnih osoba, a i u obrtništvu. Hrvatska trgovina, mišljenja je Spevec, najbrže je reagirala na promjene koje su došle otvaranjem Hrvatske prema svijetu, članstvom u Svjetskoj trgovinskoj organizaciji (WTO) te nakon sklapanja ugovora o slobodnoj trgovini i posebice Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Hrvatske Europskoj uniji.
TRGOVINA KAO POKRETAČ NOVE PROIZVODNJE I ZAPOŠLJAVANJA
Trgovina je danas pokretač nove proizvodnje, promotor gospodarske
aktivnosti i novog zapošljavanja te postaje djelatnost koja ima sve
važniji udio u našem ukupnom bruto proizvodu, istaknula je
pomoćnica ministra gospodarstva Olgica Spevec na današnjoj
sjednici Udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Udio trgovine 1998. u hrvatskom je BDP-u iznosio 8 posto, danas je
već 12 posto, a do kraja godine još će rasti, jer se stanje u
trgovini danas bitno razlikuje od onog prije tri-četiri godine,
kazala je Spevec. Naime, podaci za prvih šest mjeseci pokazuju kako
je u trgovini broj zaposlenih premašio 200 tisuća ljudi, što je
porast od 13,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Za gotovo
isti postotak, gledano kroz osam mjeseci ove godine u usporedbi s
istim lanjskim razdobljem, zabilježeno je povećanje prometa.
Primjetan je također i porast broja prodavaonica kod pravnih osoba,
a i u obrtništvu.
Hrvatska trgovina, mišljenja je Spevec, najbrže je reagirala na
promjene koje su došle otvaranjem Hrvatske prema svijetu,
članstvom u Svjetskoj trgovinskoj organizaciji (WTO) te nakon
sklapanja ugovora o slobodnoj trgovini i posebice Sporazuma o
stabilizaciji i pridruživanju Hrvatske Europskoj uniji.
Predstavnici Udruženja istaknuli su kako je što prije potrebno
stvoriti zakonske okvire koji će poduprijeti domaću trgovinu, a
time i proizvodnju. Drže također kako je za razvoj djelatnosti
nužno potaknuti nove oblike prodaje, kao i izvršiti kategorizaciju
maloprodajnih objekata kako bi bili u toku sa europskim
trendovima.
Za razvoj trgovine potrebno je precizno regulirati uvjete za
njezino obavljanje tj. moraju se osnažiti propisi koji se odnose na
zaštitu potrošača, na uvjete koji se odnose na obavljanje trgovine
osjetljivim proizvodima te na fer tržišnu utakmicu.
Stoga se pripremaju izmjene Zakona o trgovini, donošenje novog
Zakona o potrošačima, Zakon o elektroničkoj trgovini te Zakon o
elektroničkom potpisu koji će se dijelom također primjenjivati u
djelatnosti trgovine. Sve su to djelatnosti kojima se nastoje
poboljšati uvjeti u trgovini, učiniti ih transparentnim, kazala je
Spevec.