FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U HRVATSKOJ DVAPUT VIŠE MOBITELA NEGO VIDEOREKORDERA

ZAGREB, 23. listopada (Hina) - U Hrvatskoj ima više mobilnih nego fiksnih telefonskih priključaka, mobitela ima dvostruko više nego videorekordera, a oko 70 posto kućanstava ima barem jedan mobitel.
ZAGREB, 23. listopada (Hina) - U Hrvatskoj ima više mobilnih nego fiksnih telefonskih priključaka, mobitela ima dvostruko više nego videorekordera, a oko 70 posto kućanstava ima barem jedan mobitel.#L# Te je podatke iznio glavni urednik časopisa Moj Moby Bojan Mušćet, govoreći o hrvatskom mobilnom tržištu u posljednjih pola godine na danas započetoj trodnevnoj konferenciji o bežičnim mobilnim komunikacijama "Wireless World-Mobile Life". Mušćet je kazao da u Hrvatskoj ima 2,11 milijuna mobilnih i 1,75 milijuna fiksnih priključaka. Dodao je da 70 posto kućanstava ima barem jedan, a 53 posto dva mobilna telefona. Karakteristika hrvatskog mobilnog tržišta, na kojem djeluju dvije GSM i jednu NMT mreža, je brza implementacija novih usluga i tehnologija, od kojih je najveći dio utemeljen na SMS-u, velika dobit telekom operatera, velike komercijalne mogućnosti, ali i neregulirana zakonska regulativa poput nedefinirane uloge zavoda i Vijeća za telekomunikaciju. Hrvatsko mobilno tržišta čeka još i bitka pružatelja telekom usluga oko koncesija za drugog fiksnog i trećeg GSM operatera, kao i za UMTS. HTcronet, iznosi Mušćet, ima oko 880 tisuća Simpa pre-paid i 195 tisuća korisnika-pretplatnika, dok VIPnet ima 850 tisuća pre-paid (VIP.me usluga) i 150 tisuća pretplatnika. U prvoj polovici ove godine obavljeno je 710 milijuna minuta razgovora, što je 50 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Prosječni hrvatski korisnik mobitela pošalje 45 SMS poruka mjesečno, dok je prosjek u Zapadnoj Europi dvostruko manji, 24 poruke. Uvođenje naprednijih usluga povezanih s Internetom poput WAP-a, GPRS-a Jave i MMS, mahom prihvaćaju mlađi korisnici mobilne telefonije, ustvrdio je Mušćet, dodajući da je njihovo uvođenje dobra osnova za m-commerce. No, smatra da će za bolji razvoj mobilnog poslovanja trebati pričekati uvođenje treće generacije mobilnih komunikacija, odnosno UMTS tehnologiju. Inače u Hrvatskoj je unazad tri ili četiri godine m-commerce tržište već definirano, budući tu uslugu podržavaju neke banke, kartične kuće, kina, a moguće je njome i plaćati parking. Svi telekom operateri u Hrvatskoj, naglašava zaključno, ostvarili su veliku dobit. Neto dobit HT-a u prvoj polovici 2002. povećana je 131 posto i iznosila je 860,2 milijuna kuna, dok je neto dobit VIPneta u istom razdoblju bila 131,5 milijuna kuna, što je 34 posto više nego u prvom polugodištu 2001. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙