ZAGREB, 23. listopada (Hina) - U Hrvatskoj ima više mobilnih nego fiksnih telefonskih priključaka, mobitela ima dvostruko više nego videorekordera, a oko 70 posto kućanstava ima barem jedan mobitel.
ZAGREB, 23. listopada (Hina) - U Hrvatskoj ima više mobilnih nego
fiksnih telefonskih priključaka, mobitela ima dvostruko više nego
videorekordera, a oko 70 posto kućanstava ima barem jedan
mobitel.#L#
Te je podatke iznio glavni urednik časopisa Moj Moby Bojan Mušćet,
govoreći o hrvatskom mobilnom tržištu u posljednjih pola godine na
danas započetoj trodnevnoj konferenciji o bežičnim mobilnim
komunikacijama "Wireless World-Mobile Life".
Mušćet je kazao da u Hrvatskoj ima 2,11 milijuna mobilnih i 1,75
milijuna fiksnih priključaka. Dodao je da 70 posto kućanstava ima
barem jedan, a 53 posto dva mobilna telefona.
Karakteristika hrvatskog mobilnog tržišta, na kojem djeluju dvije
GSM i jednu NMT mreža, je brza implementacija novih usluga i
tehnologija, od kojih je najveći dio utemeljen na SMS-u, velika
dobit telekom operatera, velike komercijalne mogućnosti, ali i
neregulirana zakonska regulativa poput nedefinirane uloge zavoda i
Vijeća za telekomunikaciju.
Hrvatsko mobilno tržišta čeka još i bitka pružatelja telekom usluga
oko koncesija za drugog fiksnog i trećeg GSM operatera, kao i za
UMTS.
HTcronet, iznosi Mušćet, ima oko 880 tisuća Simpa pre-paid i 195
tisuća korisnika-pretplatnika, dok VIPnet ima 850 tisuća pre-paid
(VIP.me usluga) i 150 tisuća pretplatnika. U prvoj polovici ove
godine obavljeno je 710 milijuna minuta razgovora, što je 50 posto
više nego u istom lanjskom razdoblju. Prosječni hrvatski korisnik
mobitela pošalje 45 SMS poruka mjesečno, dok je prosjek u Zapadnoj
Europi dvostruko manji, 24 poruke.
Uvođenje naprednijih usluga povezanih s Internetom poput WAP-a,
GPRS-a Jave i MMS, mahom prihvaćaju mlađi korisnici mobilne
telefonije, ustvrdio je Mušćet, dodajući da je njihovo uvođenje
dobra osnova za m-commerce. No, smatra da će za bolji razvoj
mobilnog poslovanja trebati pričekati uvođenje treće generacije
mobilnih komunikacija, odnosno UMTS tehnologiju.
Inače u Hrvatskoj je unazad tri ili četiri godine m-commerce
tržište već definirano, budući tu uslugu podržavaju neke banke,
kartične kuće, kina, a moguće je njome i plaćati parking.
Svi telekom operateri u Hrvatskoj, naglašava zaključno, ostvarili
su veliku dobit. Neto dobit HT-a u prvoj polovici 2002. povećana je
131 posto i iznosila je 860,2 milijuna kuna, dok je neto dobit
VIPneta u istom razdoblju bila 131,5 milijuna kuna, što je 34 posto
više nego u prvom polugodištu 2001.
(Hina) nz db