FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SLOVENIJA U OGLEDALU POLITIČKOG MARKETINGA

SI-Slovenija-izbori-Politika Slovenija u ogledalu političkog marketinga Piše dopisnik Hine iz Ljubljane Luka FjamengoLJUBLJANA, 18. listopada (Hina) - Kada je prije petnaestak godina konkurent optužio današnjega slovenskog predsjednika Milana Kučana da se previše bavi "političkim marketingom" umjesto da u Beogradu pruža otpor Slobodanu Miloševiću, imalo je to prizvuk prokletstva.
Piše dopisnik Hine iz Ljubljane Luka Fjamengo LJUBLJANA, 18. listopada (Hina) - Kada je prije petnaestak godina konkurent optužio današnjega slovenskog predsjednika Milana Kučana da se previše bavi "političkim marketingom" umjesto da u Beogradu pruža otpor Slobodanu Miloševiću, imalo je to prizvuk prokletstva.#L# Stanje se danas stubokom izmijenilo. Podcjenjivanje modernih političkih trendova poslalo je autora te izjave, Franca Popita - Jokla, u prijevremenu političku mirovinu, a Milana Kučana izbacilo u orbitu koja ovih dana doživljava najvišu točku, završetak drugog uspješnog petogodišnjeg mandata države koja je na pragu Europske unije i NATO-a. Jaki elementi političkog marketinga o kojima Kučan i Popit nisu mogli niti sanjati prožima danas kampanju svih devet kandidata za novog predsjednika Slovenije, a za "brandmark" svakoga od njih brine desetak promocijskih agencija i istraživačkih timova, bez obzira je li riječ o favoritu Janezu Drnovšeku, njegovoj najozbiljnijoj konkurentici Barbari Brezigar ili "lijevom nacionalistu" Zmagi Jelinčiču. Marketinški stručnjaci traže najpovoljnije boje za odijela i kostime svojih klijenata i kreiranje političkih slogana, ali još više na traženje formule "prosječnog birača". Što od budućeg predsjednika traži slovensko biračko tijelo? Prema istraživanju rađenom metodom Adaptive Conjoint Analysis, od kandidata birači traže da se tijekom kampanje ponašaju po načelu "optimalnog oportuniteta", tj. o važnim pitanjima moraju davati odgovore koji se najviše slažu s mišljenjem prosječnog građanina. Pozitivnom liku kandidata najviše pridonosi stajalište o socijalnim pitanjima jer ono sa 23 posto utječe na izbor. Biračima je najsimpatičnija jaka državna socijalna politika, pa tako nitko ne bi podržao npr. kandidata koji bi izjavio da svatko treba brinuti za svoje zaposlenje, mirovinu i zdravstveno osiguranje. Iznenađujuće, na drugom je mjestu odnos prema Katoličkoj crkvi koji na odluku utječe s 22 posto, a izrazitija je "lijeva paradigma" odnosno glasači koji naglašavaju odvojenost Crkve od države i nemiješanje svećenstva u politiku. Na trećem je mjestu odnos prema tzv. "direktorskim plaćama", odnosno menadžerskim ugovorima, također s jakim socijalnim osjećajem za "uravnilovku". Stajalište o plaćama "onih gore" na odluku birača o političaru utječe s 20 posto, znatno više od odnosa prema prošlosti. Tako zahtjev da se provede tzv. "lustracija", odnosno iz javnog života povuku "komunistički" kadrovi može biti vrlo opasan za onoga koji bi ga izrekao. Najoportunije stajalište o tome političara koji nastupa u javnosti mora biti: "Ako su se dokazali kao stručnjaci, onda trebaju ostati". Uspješan kandidat mora govoriti o budućnosti, a ne o prošlosti, a na izborima ljudi glasuju za ličnosti, a ne za stranke, rekao je na predavanju u Ljubljani jedan od najuspješnijih političko- marketinških stručnjaka današnjice, Francuz Jacques Seguela. Seguela je, odmah nakon što se sadašnji premijer Janez Drnovšek odlučio kandidirati na predsjedničkim izborima, ponudio svoje savjetničke usluge, a glavni slogan njegove kampanje bit će "Odgovori za budućnost". Glavni slogan kampanje Drnovšekovih liberalnih demokrata (LDS) na zadnjim parlamentarnim izborima bio je "Slovenija ide dalje", čime se pomalo "imitirao" sličan slogan nogometne reprezentacije. Seguela priznaje da Drnovšek ima u sadašnjem trenutku i neke nedostatke prema glavnim suparnicima u predsjedničkoj utrci, u prvom redu prema nekadašnjoj državnoj tužiteljici Barbari Brezigar. "Janez je dugo na sceni, a ljudi više od kontinuiteta vole promjene. No, to će sam riješiti, nije čovjek koji se previše pouzda u savjete", kaže slavni predsjednik i kreativni direktor agencije Havas Euro RSCG koja ima mrežu svojih ureda u 75 zemalja svijeta, marketinški stručnjak koji je dobio 15 od 17 izbornih kampanja u kojima se angažirao, a vodio je i izborne poslove za Francoisa Mitteranda, Franza Vranitzkog, Alexandera Kwasniewskoga... (Hina) fl sl

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙