FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BELGIJA-LE SOIR 15.10.02. ROY: ISLAMIZAM KAO LJEVIČARSKI PRODUŽETAK?

BL-US-teroristi-Terorizam-Diplomacija-Vlada belgija-le soir 15.10.02. roy: islamizam kao ljevičarski produžetak? BELGIJALE SOIR15.X.2002.'Al Qaida, metamorfoza terorizma krajnje ljevice...'Denis Ghesquiere razgovarao je s Olivierom Royem, istraživačem u CNRS-u (Državno središte za znanstveno istraživanje) i autorom knjige 'Globalizirani islam': " - Na kakva vas razmišljanja prvo potiče atentat na Baliju?= To se u priličnoj mjeri moglo predvidjeti. Indonezija je zemlja u kojoj se već dvije godine bilježi porast islamističkog radikalizma, s ljudima koji su jako povezani s Al Qaidom. Ima puno Indonežana, Malajaca, Filipinaca koji su bili uz talibane, a iz Afganistana su otišli tek nakon američkog napadaja.- Kakve veze ljudi iz Al Qaide održavaju s pukom iz muslimanskih zemalja?= To ovisi o zemlji. U arapskom svijetu i na Zapadu imamo posla s marginalcima. Mladi pozapadnjačeni muslimani koji su se priključili Al Qaidi radikalizirali su se kasno, u europskim džamijama, a ne na Bliskom istoku. Vrbuje se one koji su izgubili kulturne korijene. Al Qaida je fenomen koji pripisujem pozapadnjačenju islama, njegovoj globalizaciji. Ona nije izraz
BELGIJA LE SOIR 15.X.2002. 'Al Qaida, metamorfoza terorizma krajnje ljevice...' Denis Ghesquiere razgovarao je s Olivierom Royem, istraživačem u CNRS-u (Državno središte za znanstveno istraživanje) i autorom knjige 'Globalizirani islam': " - Na kakva vas razmišljanja prvo potiče atentat na Baliju? = To se u priličnoj mjeri moglo predvidjeti. Indonezija je zemlja u kojoj se već dvije godine bilježi porast islamističkog radikalizma, s ljudima koji su jako povezani s Al Qaidom. Ima puno Indonežana, Malajaca, Filipinaca koji su bili uz talibane, a iz Afganistana su otišli tek nakon američkog napadaja. - Kakve veze ljudi iz Al Qaide održavaju s pukom iz muslimanskih zemalja? = To ovisi o zemlji. U arapskom svijetu i na Zapadu imamo posla s marginalcima. Mladi pozapadnjačeni muslimani koji su se priključili Al Qaidi radikalizirali su se kasno, u europskim džamijama, a ne na Bliskom istoku. Vrbuje se one koji su izgubili kulturne korijene. Al Qaida je fenomen koji pripisujem pozapadnjačenju islama, njegovoj globalizaciji. Ona nije izraz tradicionalnih muslimanskih društava, već dekulturacije. Druga se skupina može naći u Pakistanu, Saudijskoj Arabiji, Indoneziji i Jemenu. Ti radikali nisu marginalni, već su povezani s tamošnjim vjerskim mrežama koje se radikaliziraju. - Koji je cilj tog terorizma? = Ako ubiju dvjesto australskih turista, to ne prijeti australskoj vladi. 11.IX. nije doveo do uspostave islamističke vlade u Washingtonu! Njihova je strategija nestvarna, poigrava se politikom najgoreg i plovi na valovima protuamerikanizma. Al Qaidu je nemoguće shvatiti ako se želi utvrditi njezino strogo islamsko podrijetlo. Trebamo je promatrati kao zadnje utjelovljenje radikalnog antiimperijalizma koji je prije dvadeset godina bio krajnje lijevi, a danas se islamizirao. - Islamofobija bi se zacijelo mogla proširiti... = Zlo je učinjeno 11.IX.2001. No sada se muslimani - umjereni, liberali, ali i konzervativci i integristi koji nisu nužno radikalni - moraju jasno opredijeliti. Imami u džamijama na Zapadu ne mogu se više zadovoljiti time da ne propovijedaju nasilje; moraju propovijedati mir. Moraju se uhvatiti ukoštac s problemom suvremenog islama koji nije srednjovjekovni fanatizam. Pitanje je: 'Što danas poduzimaju muslimanski vjernici koji su u manjini, u pozapadnjačenom okružju?' - Ne iznenađuje li službena šutnja muslimanskih vlasti? = Islam nema papu. A velike ustanove poput sveučilišta Al Hazar u Kairu prilično su izgubile vjerodostojnost. No ima ljudi koji su progovorili. Primjerice, šeik Jusef Qaradhawi, ugledni autor bestselera 'Dopušteno i nedopušteno', odlučno je osudio atentat od 11.IX. - Može li se ta vjera prilagoditi suvremenom dobu? = Njoj svakako nedostaju bogoslovi, ali stvar nije u tome. Mladi koji se ponovno islamiziraju ne zanimaju se za teologiju. Islam se pozapadnjačuje prema istim oblicima pobožnosti kakve pronalazimo u protestantizmu i u katoličanstvu, a protivni su razumu. Krizu islama ne treba uspoređivati s Lutherovom protestantskom reformom, već s američkim karizmatskim pokretima. Islamski neofundamentalizam proizlazi iz pozapadnjačenja islama i nije izraz tradicionalnog islama s Bliskog istoka. Mladi o kojima govorimo, na svoj način nastavljaju antiimperijalistički govor krajnje ljevice na Zapadu. Muslimanski radikalizam ne možemo razumjeti ako ga ne shvatimo kao nastavak skupine Baader i Izravne akcije... - Zbog čega mijenjaju mišljenje u zapadnom društvu. Zbog novca? Nepostojanja zabrana? Jednakosti između spolova? = Vraćate se nekadašnjem antikapitalističkom razmišljanju. Imate i zamršeno širenje kulture prostora socijalne isključivosti, predgrađa i problematičnih četvrti. Kako u tim četvrtima obično žive muslimani, dolazi do poistovjećivanja i kaže se da je to muslimanska kultura. No te prostore u SAD-u zauzimaju crnci koji nisu muslimani. Opet se susrećemo s istom kontrakulturom opčinjenosti i odbojnosti prema potrošnji, s grabežljivom i izrazito falokratskom kontrakulturom. Skupine mladih američkih crnaca nisu za jednakost spolova, kao ni naša djeca useljenika iz Maghreba iz problematičnih četvrti. Očita je uloga vjere, napose Baptističke i Metodističke crkve u američkim problematičnim četvrtima. - Zašto naše doba ide na ruku oživljavanju integrizma? = Slom sovjetskog carstva, nestanak lijeve i krajnje lijeve alternative, svakako su potaknuli povratak vjeri u svim oblicima. Milenarizam koji je gdjekad nasilan, nije muslimanska značajka."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙