WASHINGTON, 14. listopada (Hina/Reuters) - Američki potrošači, čije su potrošačke navike krucijalni čimbenik u američkom gospodarstvu, posustali su s potrošnjom, pokazuju najnoviji statistički podaci.
WASHINGTON, 14. listopada (Hina/Reuters) - Američki potrošači,
čije su potrošačke navike krucijalni čimbenik u američkom
gospodarstvu, posustali su s potrošnjom, pokazuju najnoviji
statistički podaci.#L#
Promet u maloprodaji u ovogodišnjem je rujnu smanjen za 1,2 posto,
zabilježivši tako najveći pad u proteklih 10 mjeseci i dvostruko
veće smanjenje nego su procjenjivali analitičari. Istodobno, kako
pokazuju rezultati istraživanja koje je proveo University of
Michigan, povjerenje potrošača početkom listopada palo je na
najnižu razinu u zadnjih devet godina.
Potrošnja Amerikanaca inače čini dvije trećine ukupnih
gospodarskih aktivnosti SAD-a, i njezin pad predstavlja ozbiljnu
prijetnju teškoćama pritisnutom američkom gospodarstvu.
Analitičari za pad krive neizvjesnost koja vlada uslijed prijetnji
američkog predsjednika Georga W. Busha ratom protiv Iraka, te
nestabilnost na tržištima dionica i slabo tržište rada.
Slabljenje potrošnje u rujnu najvećim je dijelom rezultat 4,8-
postotnog pada prodaje osobnih automobila, unatoč beskamatnim
kreditima koje nude proizvođači. Osim toga, pala je kupovina
namještaja, odjeće, elektroničke opreme i aparata.
Što se tiče povjerenja potrošača, preliminarni indeks za listopad
oštro je smanjen s 86,1 na 80,4 boda, osjetno više nego su očekivali
analitičari i blizu razina zabilježenih za vrijeme posljednje
značajnije recesije početkom 1990-tih.
Analitičari smatraju da je zbog svega toga puno vjerojatnije da bi
moglo doći do novog smanjenja ionako vrlo niskih kamatnih stopa u
SAD-u. "To je potencijalno uznemiravajući trend koji pojačava
pritisak na američku središnju banku Fed ", ističe ekonomist iz
Banc One Capital Markets, Anthony Karydakis.
(Hina) vm gbo