FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAVRŠIO ZNANSTVENI SKUP "SLAVONSKA GLAZBENA BAŠTINA"

NAŠICE, 11. listopada (Hina) - U Našicama je danas završio dvodnevni znanstveni skup "Slavonska glazbena baština", koji se u sklopu Memorijala "Dore Pejačević" održava svake druge godine, a svrha mu je potaknuti proučavanje slavonske glazbene baštine.
NAŠICE, 11. listopada (Hina) - U Našicama je danas završio dvodnevni znanstveni skup "Slavonska glazbena baština", koji se u sklopu Memorijala "Dore Pejačević" održava svake druge godine, a svrha mu je potaknuti proučavanje slavonske glazbene baštine. #L# Skup je obuhvatio razgovor o glazbenim temama iz 18., 19., 20. i 21. stoljeća, a kako je zaključeno, tema Ivana Živanovića "Projekat Dora Pejačević" trebala bi potaknuti na daljnje napore u promicanju Memorijala "Dore Pejačević". Ivan Živanović, voditelj hrvatskoga Muzičkog informativnog centra u Zagrebu, govorio je o projektu "Dora Pejačević" (započet 1990.) kao primjeru uspješna predstavljanja hrvatskih skladatelja u svijetu. Svrha projekta bila je Doru Pejačević (1885.-1923.) učiniti poznatom i njezina djela rado izvođenim u svijetu. Osim izdavanja nota i nosača zvuka uspostavljeni su kontakti sa svjetskim glazbenicima te su potaknute izvedbe skladba Dore Pejačević. U njezinu je glazbenom opusu 57 registriranih djela koja su gotovo sva sačuvana u rukopisima i malobrojnim izdanjima te pospremljena u cjelovitoj zbirci u HAZU-u. Dora Pejačević okušava se najprije u solo pjesmi i glasovirskoj minijaturi, a nakon 1908. u klasičnim komornim i orkestralnim oblicima. Na temelju romantičke tradicije razvija samosvojni glazbeni izraz: suvereno vladanje formom, nove nijanse u harmoniji i koloritu i težnju za integracijom tematske i motivske građe, navodi Hrvatski opći leksikon. Vrhunce vokalne lirike tvore Drei Gesaenge op. 53 na riječi F. Nietzschea u koje unosi elemente impresionističke harmonije i deklaracije. U hrvatsku glazbu je uvela pjesmu za glas i orkestar, tu tipičnu formu s prijeloma 19. na 20. stoljeće. U klavirskoj glazbi je slobodnija u minijaturama. U komornim radovima Dore Pejačević središnja uloga pripada glasoviru. Njezina simfonija, uz simfoniju F. Lucića, prva je u novijoj hrvatskoj glazbi i slijedi romantičku simfonijsku tradiciju. Skladala je prvi glasovirski koncert u hrvatskoj glazbi. U svjetskom kontekstu glazba Dore Pejačević dio je stilskog pluralizma s početka 20. stoljeća. U hrvatskoj glazbi njezino djelo je izvanredno važno te, uz opus Blagoja Berse i Josipa Hatzea, konstituira modernu i u hrvatskoj glazbi, postavljajući i nova profesionalna mjerila za skladateljstvo. Znanstveni skup "Slavonska glazbena baština" organizirao je našički Zavičajni muzej u suradnji s Odsjekom za povijest HAZU-u. (Hina) nheć sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙