IT-BA-terorizam-Politika-Terorizam it - 8.X. la repubblica - talijanski muslimani u bosni ITALIJALA REPUBBLICA8. X. 2002.Kako sam u ime džihada pomagao vjernicima da se unovače"Abdula Qadira sam nazvao telefonom prvi puta 23. srpnja,
kao imama džamije u Carmagnoli, i on je stao optuživati Italiju: 'Mi muslimani smo žrtve talijanske politike, uhićenja, optužbi, ucjena. Nakon 11. rujna povećalo se tlačenje muslimana. Ako će muslimani nastaviti trpjeti, siguran sam da će biti posljedica, jer muslimani ne zaboravljaju'.- Da li tijekom propovijedi u džamiji pozivaš vjernike da se unovače kako bi išli voditi džihad u Afganistanu, za obranu afganistanskog naroda i Bin Ladena?= Kada to ne bi činili ne bi ispunjavali obvezu spram Boga. U specifičnom slučaju Afganistana, kako se radi o napadnutom teritoriju gdje muslimansko stanovništvo nije u stanju samo se braniti, džihad je objektivna obveza, 'fardayn', odnosno ona koju ne može izbjeći niti jedan vjernik.(...)- Barem 2000 osoba s prebivalištem u Italiji otišlo je voditi džihad u Afganistanu?= Da. Sve su otišle tamo radi vojne obuke. (...)
ITALIJA
LA REPUBBLICA
8. X. 2002.
Kako sam u ime džihada pomagao vjernicima da se unovače
"Abdula Qadira sam nazvao telefonom prvi puta 23. srpnja, kao imama
džamije u Carmagnoli, i on je stao optuživati Italiju: 'Mi
muslimani smo žrtve talijanske politike, uhićenja, optužbi,
ucjena. Nakon 11. rujna povećalo se tlačenje muslimana. Ako će
muslimani nastaviti trpjeti, siguran sam da će biti posljedica, jer
muslimani ne zaboravljaju'.
- Da li tijekom propovijedi u džamiji pozivaš vjernike da se unovače
kako bi išli voditi džihad u Afganistanu, za obranu afganistanskog
naroda i Bin Ladena?
= Kada to ne bi činili ne bi ispunjavali obvezu spram Boga. U
specifičnom slučaju Afganistana, kako se radi o napadnutom
teritoriju gdje muslimansko stanovništvo nije u stanju samo se
braniti, džihad je objektivna obveza, 'fardayn', odnosno ona koju
ne može izbjeći niti jedan vjernik.(...)
- Barem 2000 osoba s prebivalištem u Italiji otišlo je voditi džihad
u Afganistanu?
= Da. Sve su otišle tamo radi vojne obuke. (...)
- Kakva se obuka provodila u logorima Al Qaede?
= Vojna obuka. Postoji razni oblici obuke, tjelesna obuka, obuka
jurišnih skupina, rukovanje eksplozivom, te stvari. (...)
- Kako iuzvodite atentate?
= Znate, u obuci ih uče svemu, dakle... No, ponavljam, za te ljude
tamo Italija nije meta. Ti ljudi ne spavaju ni noću ni danju jer žele
samo otići u Afganistan. Ja samo želim da Vi napišete da te ljude ne
zanima vršiti atentate u Italiji. (...)
- Jesi li ti vodio džihad u Afganistanu?
= Ne u Afganistanu. Ja sam svoju vojnu obuku obavio drugdje, u
Libiji, 1987.-88.. Pod drugom zastavom. Bio sam s Gadafijem kada je
podržavao onu skupinu iz Gambije. Libijci su dolazili novačiti u
Mauritaniju i Gambiju kako bi ih obučavali u Libiji, a onda su ih
slali u borbu po Africi. Potom sam otišao u Bosnu.
- Vodio si džihad u Bosni?
= Da u Bosni. Tamo je bilo mnogo Talijana.
- Autohtonih Talijana ili muslimana useljenika s boravkom u
Italiji?
= Veći dio imao je boravak u Italiji. Bilo je barem 300 mudžahedina
koji su došli iz Italije.
- Jesu li se ti mudžahedini potom vratili u Italiju?
= Kažimo da ih se 60 posto vratilo u Italiju. Drugih 40 posto otišlo
je u Afganistan, u Čečeniju. Tamo su nastavili svoj džihad, neki su
otišli u Alžir, Palestinu. Mnoga braća su se vratila kako bi vodila
gospodski život.
- Kako to?
= Jer se ovdje u Italiji osjećaju mirni", razgovarao Magdi Allam.