FRANKFURT, 27. rujna (Hina/dpa) - Golema oglasna ploča od 2200 četvornih metara skriva prednji dio robne kuće Galerija Kaufhof u Frankfurtu, tako da prolaznicima ne može promaknuti poruka ispod para divovskih očiju "Želiš, kupiš,
zaboraviš".
FRANKFURT, 27. rujna (Hina/dpa) - Golema oglasna ploča od 2200
četvornih metara skriva prednji dio robne kuće Galerija Kaufhof u
Frankfurtu, tako da prolaznicima ne može promaknuti poruka ispod
para divovskih očiju "Želiš, kupiš, zaboraviš". #L#
Velika izložba koja se otvara ove subote istražuje fenomen
shoppinga i rascjep između privida i stvarnosti u današnjem
potrošačkom društvu.
Izložba pod nazivom "Shopping", u suorganizaciji Schirna i Tatea
Liverpool, predstavlja više od 70 umjetnika, a opisuje se kao "prva
izložba posvećena shoppingu kao fenomenu kulture 20. i 21.
stoljeća".
Izložbu, koja će biti otvorena do 1. prosinca, Schirnov direktor
Max Hollein opisuje kao prvu koja će ispitati "odnos između
potrošačke kulture i suvremene umjetnosti".
Umjetnike fasciniraju robne kuće kao "katedrale nadolazećeg
društva" te suptilni načini zavođenja ljudi kako bi im se uzeo
novac.
"Shopping", kaže on, poziva posjetitelja da "prošvrlja beskrajnim
prostorom između privida i stvarnosti ".
Izložba uključuje radove Josepha Beuysa, Marcela Duchampa, Andyja
Warhola, Mana Raya, Gerharda Richtera, Royja Lichtensteina,
Christoa i drugih umjetnika. Također prikazuje nekoliko radova
posebno izrađenih za tu svrhu, poput goleme instalacije pred
Galerijom Kaufhof koju je izradila američka konceptualna umjetnica
Barbara Kruger.
Hollein želi naglasiti utjecaj shoppinga na umjetnost i obrnuto
tijekom proteklih 100 godina, od dućančića na uglu do trgovačkih
centara.
Potrošačko društvo je istovremeno i "provokacija i inspiracija"
umjetnicima, a "tehnike zavođenja" - marketing i estetika
proizvoda - umjetnička su forma same po sebi.
U srijedu, nakon što je golemi Krugeričin slogan podignut, nije
izgledalo da svi kupci u Kaufhofu shvaćaju poruku dok su slijepo
gurali kolica ispred plakata na kojima je pisalo "Sve mora ući"
(Everything must come in) - kao igra riječima na temu uobičajenih
slogana za vrijeme rasprodaja "Sve mora otići" (Everything must
go). Oni su, jednostavno, bili previše zauzeti shoppingom.
(Hina) pgo bnš