ZAGREB, 25. rujna (Hina) - Hrvatske željeznice u razdoblju od ove do 2004. planiraju obaviti remont na 310 kilometara magistralnih željezničkih pruga na što će utrošiti 1,2 milijarde kuna, radi povećanja brzine kretanja
vlakova.
ZAGREB, 25. rujna (Hina) - Hrvatske željeznice u razdoblju od ove do
2004. planiraju obaviti remont na 310 kilometara magistralnih
željezničkih pruga na što će utrošiti 1,2 milijarde kuna, radi
povećanja brzine kretanja vlakova. #L#
HŽ u ovoj i u iduće dvije godine planira remontirati veći broj
pružnih dionica kako bi se omogućilo povećanje brzine vožnje
vlakova na magistralnim, odnosno koridorskim prugama, posebice
onima na Vb paneuropskom koridoru. U HŽ te radove smatraju i
pripremom za uvođenje nagibnih vlakova, jer bi se tim remontom
povećale brzine vlakova na magistralnim ili koridorskim prugama do
najviše 160 kilometara na sat, čime će se, ističu, smanjiti
trajanje putovanja, a u teretnom prijevozu povećati nosivost i
kapacitet pruga.
Ove će godine biti remontirano pet kilometara pružne dionice od
zagrebačkog Glavnog kolodvora do Odvojnice Delta u Remetincu, 15,4
kilometra dionice Dugo Selo-Vrbovec, te 33,4 kilometra dionice
Prljevo-Knin-Kosovo, osim kninskog kolodvora, kažu u HŽ-u.
U 2003. trebalo bi biti remontirano 148,7 za što će biti utrošeno
586,2 milijuna kuna, dok će u 2004. biti remontirano preostalih
107,6 kilometara pruge, što će koštati 393,6 milijuna kuna.
Tako će iduće godine biti remontirane dionice od Odvojnice Delta do
Zdenčine (17,2 km), Vrbovec-Križevci (20,4 km), Ivankovo-Vinkovci
(21,2 km), te dijelovi "ličke pruge" od Perušića do Gospića (15,2
km), od Gospića do Gračaca (42,9 km), Remontiran će biti i dio pruge
od Kosova do Unešića (31,8 km).
U 2004. planira se remont dionica od Unešića do Splita (64 km), od
Vinkovaca do Jankovaca (26 km), te od Oštarija do Ogulina (6,2 km) i
od Škrljeva do Rijeke (11,4 km).
Radovi na glavnom popravku željezničkih pruga obuhvaćaju cjelovitu
zamjenu gornjega pružnog ustroja.
U HŽ-u ističu da je zbog nedovoljnog ulaganja u željezničku
infrastrukturu u proteklim godinama došlo do smanjenja razine
kakvoće te infrastrukture, što se odrazilo i na brzinu vožnje
vlakova, te produljilo vrijeme putovanja na pojedinim prugama.
(Hina) nz ds