FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KAKO IZIĆI NA KRAJ S HIROVITIM DVOGODIŠNJACIMA?

NEW YORK, 23. rujna (Hina/Reuters) - O tome kako roditelji rješavaju konfliktne situacije s dvogodišnjacima, ovisit će djetetova sposobnost za rješavanje konfliktnih situacija kasnije u životu, kao i na njegov emocionalni i moralni razvoj, pokazuje studija.
NEW YORK, 23. rujna (Hina/Reuters) - O tome kako roditelji rješavaju konfliktne situacije s dvogodišnjacima, ovisit će djetetova sposobnost za rješavanje konfliktnih situacija kasnije u životu, kao i na njegov emocionalni i moralni razvoj, pokazuje studija. #L# "Ti su sukobi bitan dio svakodnevice, a djeca iz njih uče", kaže autorica studije, dr. Deborah J. Laible, asistentica na katedri psihologije, na sveučilištu Southern Methodist u Dallasu, Texas. Dr. Laible i njezin suradnik dr. Ross A. Thompson sa sveučilišta Lincoln u Nebrasci, 6 mjeseci su promatrali 63 majke i njihovu djecu u dobi od 30 mjeseci. Promatranja su obavljena u laboratoriju i u obitelji. Prosječno, sukob majke i djeteta javlja se 19 puta u jednom satu tijekom različitih aktivnosti, kao što su obroci, igra ili održavanje higijene, kažu autori studije koja je objavljena u časopisu "Child Development". Majka koja u konfliktnoj situaciji djetetu jasno i iscrpno objasni, primjerice, zašto se ne može igrati s nekom igračkom, potaknut će u njemu osjećaj da i samo rješava konflikte razgovorom i objašnjenjima, za razliku od majke koja prijeti ili od djeteta zahtijeva nešto bez objašnjenja. "Jednostavno ustrajanje bez objašnjenja, npr.: 'Tako ja kažem i gotovo' nije korisno za dijete", kaže dr. Laible. Jasna i detaljna objašnjenja koja dijete dobije u dobi od 30 mjeseci, pretpostavka su za višu razinu emocionalnog i moralnog shvaćanja kad dijete navrši 3 godine, primjećuju autori. Djeca kojoj se objašnjavalo bila su sposobnija prepoznati emocije i odoljeti iskušenju da se igraju zabranjenim igračkama. "Roditelji doista moraju biti spremni na komunikaciju i moraju djeci dati argumente", kaže dr. Laible i dodaje da će tada djeca usvojiti isti način rješavanja konflikta: argumentima. To će ponekad navesti roditelje da popuste djeci, odnosno djeca će se naučiti "izboriti" za nešto. "Rezultati studije pokazuju da učestalost i narav sukoba roditelja i njihovih dvogodišnjaka ovise o individualnim socioemocionalnim i sociomoralnim karakteristikama", zaključuju autori. (Hina) ljv dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙